ابتلای ۴۵۰ کارگر تسلا به ویروس کرونا در ماه می ۲۰۲۰

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، پس از بازگشایی کارخانه‌ی فریمونت تسلا در ماه می ۲۰۲۰، ۱۲ گزارش ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و این عدد تا ماه دسامبر به ۴۵۰ مورد رسیده است.
تبلیغات

ورج در گزارشی با محوریت داده‌های PlainSite، می‌نویسد کارخانه‌ی تسلا در فریمونت پس از بازگشایی در ماه می سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) و در میان مخالفت نهادهای حوزه‌ی بهداشت، ۴۵۰ مورد ابتلا به کووید 19 داشته است. ظاهرا این آمار از زمان بازگشایی کارخانه تا دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) به‌ دست آمده‌ است. 

در ماه مارس سال گذشته‌ی میلادی (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) مقامات رسمی حوزه‌ی بهداشت در شهرستان آلامدا (محل احداث کارخانه‌ی فریمونت) اعلام کردند تمامی کسب‌وکارها ‌غیر از موارد ضروری باید به ‌دلیل بالا رفتن آمار ابتلا به ویروس کرونا تعطیل شوند. تسلا از همان ابتدا با این دستور مقابله کرد؛ اما در نهایت مجبور شد کارخانه‌ی فریمونت را در روز ۲۳ مارس ۲۰۲۰ (۴ فروردین ۱۳۹۹) تعطیل کند.

اما چند روز بعد، تسلا خطوط تولید کارخانه‌ی فریمونت را دوباره به راه انداخت؛ حتی با درنظرگرفتن این حقیقت که نقض مستقیم دستور مقامات بهداشت محسوب می‌شد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در آن زمان با انتشار توییتی گفت قصد داشت به ‌همراه کارکنان فریمونت در کارخانه حضور پیدا کند تا دستگیر شود و با این کار به مقامات محلی طعنه زد. 

برنامه‌ی تسلا برای بازگشایی کارخانه‌ی فریمونت مدتی بعد تأیید و مجوز آن صادر شد. البته پیش از صدور مجوز، تسلا خودسرانه کارخانه را بازگشایی کرده بود. ایلان ماسک، یکی از جدی‌ترین منتقدان قرنطینه‌های سال گذشته در پی دنیاگیری ویروس کرونا، تهدید کرد که در صورت تعطیل ماندن کارخانه‌ی فریمونت، آن را از کالیفرنیا خارج می‌کند. در آن زمان تسلا به‌ دلیل تعطیل شدن کارخانه‌اش شکوائیه‌ای علیه شهرستان آلامدا در دادگاه ثبت کرد؛ اما کمتر از دو هفته بعد شکایت خود را پس گرفت. 

واشینگتن پست می‌نویسد براساس اسنادی که به دست PlainSite رسیده‌اند، تسلا در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) حدودا ۱۲ گزارش از ابتلا به ویروس کرونا دریافت کرده و این عدد به ‌مرور زمان افزایش یافته است. مطابق این گزارش، صرفا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) ۱۲۵ مورد ابتلای جدید گزارش شده است. تسلا حدودا ۱۰ هزار کارگر در کارخانه‌ی فریمونت دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات