بیماری ناشناخته‌ای بیش از ۳۰۰ نفر را در هند بیمار کرده است

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
بیمارانی در یکی از شهرهای هند با علائمی شبیه علائم صرع مانند تشنج و از‌دست‌دادن هوشیاری و نیز تهوع و استفراغ در بیمارستان بستری شدند و علت آن مشخص نیست.
تبلیغات

براساس گزارش‌های خبری، بیماری مرموزی صدها نفر را در شهری در جنوب‌شرقی هند بیمار کرده است. به‌گزارش سی‌ان‌ان، در روزهای آخر هفته بیش از سیصد نفر در شهر ایلورو واقع در ایالت آندراپرادش با علائم شبیه صرع ازجمله تشنج، از‌دست‌دادن هوشیاری، تهوع و استفراغ در بیمارستان بستری شدند. یکی از بیماران دچار این علائم در‌اثر ایست قلبی فوت کرد؛ اما مقام‌ها گفتند ظاهرا مرگ او ارتباطی با بیماری مرموز ندارد.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، گرچه عفونت‌های ویروس کرونا در این منطقه شایع است، آزمایش تمامی این بیماران برای کووید ۱۹ منفی بود. علاوه‌براین، آزمایش‌های خونی انجام‌شده تاکنون شواهدی از عفونت‌های ویروسی دیگر مانند تب دنگی یا چیکونگونیا پیدا نکرده است. تا روز دوشنبه، حدود ۱۸۰ نفر از بیماران به‌اندازه‌ی کافی بهبود یافته بودند تا از بیمارستان مرخص شوند.

مقام‌ها به‌دنبال بررسی مقصران احتمالی این بیماری بوده‌اند. آن‌ها در ابتدا به آلودگی آب مشکوک بودند؛ زیرا مشخص شد تمامی بیماران از منبع آب مشترکی استفاده می‌کنند. اگرچه وزیر بهداشت ایالت آندراپرادش گفت که آزمایش‌های انجام‌شده آلودگی آب و نیز آلودگی هوا را به‌عنوان علت این بیماری مرموز رد کرده است. مقام‌ها هنوز مشغول انجام آزمایش‌های خون برای عوامل بیماری‌زایی مانند ای‌کولای هستند. عفونت‌های ناشی ‌از ای‌کولای می‌تواند موجب تهوع و استفراغ شود؛ اما معمولا موجب تشنج نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات