شمار بیماران قطعی کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر گذشت

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
ده ماه پس اعلام ورود کرونا به ایران، تعداد مبتلایان قطعی شناسایی شده در کشور به یک میلیون نفر و تعداد جان‌باختگان به حدود ۵۰ هزار نفر رسید.
تبلیغات

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، ۱۳ آذر ۹۹ اعلام کرد که تاکنون یک میلیون و ۳۴۹۴ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۵۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان قطعی کرونا در ایران به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در ایران (۱۳ آذر ۹۹)

به‌گفته‌ی سیما سادات لاری، تاکنون ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۷۱۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. ده ماه پس از اعلام ورود ویروس کرونا جدید به ایران، اکثر استان‌های کشور در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. لاری می‌گوید در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد هستند. درحالی‌که شاهد افول پیک سوم کرونا در کشور هستیم، وزیر بهداشت می‌گوید اکنون باید منتظر پیک زمستانی بیماری باشیم.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد. در این طرح، هر هفته وضعیت شهرهای کشور بر اساس میزان گسترش بیماری مشخص می‌شود و محدودیت‌هایی بنا بر همین اطلاعات اعمال می‌شود.

به‌تازگی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به‌صورت محله محور با نام «سردار حاج قاسم سلیمانی» آغاز شده که شامل تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، افزایش تست‌های تشخیصی و بیماریابی فعال، قرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اجرای هوشمند محدودیت‌ها و افزایش خدمات سرپایی به‌منظور کاهش موارد بستری می‌شود.

تعداد جان‌باختگان کلی کووید ۱۹ در دنیا اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر و تعداد مبتلایان قطعی حدود ۶۵ میلیون نفر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات