محدودیت‌های کرونایی در مرکز ۲۵ استان به‌مدت ۱۰ روز اعمال می‌شود

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز، محدودیت‌های کرونایی در مراکز ۲۵ استان و به‌مدت یک هفته در ۸۹ شهرستان کشور اعمال می‌شود.
تبلیغات

بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) تا جمعه (۲۴ آبان) محدودیت‌های شدید در ۸۹ شهرستان کشور اعمال می‌شود. محدودیت‌های گروه مشاغل دو، سه و چهار در ۴۳ شهرستانی که هفته‌ی پیش اعلام شده بود، به‌مدت یک هفته‌ی دیگر تمدید می‌شود. این شهرها شامل آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب‌شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی؛ شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی؛ شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، گلپایگان و نجف‌آباد از استان اصفهان؛ شهرستان‌های ایوان و دره‌شهر از استان ایلام؛ شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران؛ درگز از استان خراسان رضوی؛ مسجد سلیمان از استان خوزستان؛ خرمدره از استان زنجان؛ شاهرود از استان سمنان؛ استهبان از استان فارس؛ بانه و بیجار از استان کردستان؛ بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان؛ اسلام‌آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه؛ گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان؛ دلیجان از استان مرکزی؛ تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان؛ ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد می‌شوند.

شهرستان‌های جدیدی که مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند شامل اهر، بناب، شبستر، میانه در آذربایجان شرقی؛ اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده در آذربایجان غربی؛ کاشان، شهرضا، مبارکه در  استان اصفهان؛ مشکین‌شهر در اردبیل؛ نظرآباد در استان البرز؛ بیرجند، طبس، قائنات در خراسان جنوبی؛ تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، کاشمر، گناباد در استان خراسان رضوی؛ اسفراین در استان خراسان شمالی؛ دامغان، گرمسار در استان سمنان؛ ممسنی در استان فارس؛ سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کردستان؛ زرند و شهربابک در استان کرمان؛ جوان‌رود، سرپل ذهاب، کنگاور در کرمانشاه؛ دلفان در لرستان؛ رامسر در استان مازندران؛ خمین در استان مرکزی؛ اسدآباد، کبودرآهنگ در همدان؛ بافق و میبد در استان یزد هستند.

اکنون مراکز ۲۵ استان شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، قم، مرکزی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، یزد، ایلام، همدان، زنجان، تهران، کردستان، سمنان و کرمان هم مشمول محدودیت‌های گروه‌های شغلی سه و چهار می‌شوند.

گروه شغلی یک

گروه شغلی دو

گروه شغلی سه

گروه شغلی چهار

مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی روزمره‌ی مردم نظیر مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها

مراکز خرید، پاساژها، فروشگاه‌های فروش مواد غیر غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل

مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌و‌نقل عمومی درون شهری

همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی

به‌گفته‌ی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به ‌دلیل مراودات نزدیک استان‌های تهران و البرز و الگوی مشابه بیماری در این دو استان، مقرر شد از این پس مصوبات کرونایی استان تهران شامل استان البرز هم بشود. 

تعطیلی مشاغل سطح سه و چهار در تهران که از ۱۲ مهرماه آغاز شد، به مدت یک هفته‌ی دیگر تمدید می‌شود. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همچنین از مراقبت الکترونیکی از افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات خبر داد. بر این اساس، مقرر شده است تمام مراکز درمانی دولتی، خصوصی، عمومی، خیریه و... اطلاعات بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را به وزارت بهداشت ارائه کنند.

بنا به اعلام وزارت وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید. همچنین ۳۸۶ بیمار جان خود را در شبانه‌روز گذشته از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات