به‌دنبال وضعیت قرمز در پایتخت، تهران یک هفته تعطیل شد [محدودیت‌ها تمدید شد]

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از قبول درخواست فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از استاندار تهران، پایتخت از ۱۲ مهرماه به‌مدت یک هفته تعطیل شد.
تبلیغات

بنابر اعلام استانداری تهران و به‌دنبال ادامه‌ی وضعیت قرمز کرونا در پایتخت، فعالیت برخی مراکز در تهران از ۱۲ تا ۱۸ مهر ممنوع شد. به‌گزارش تسنیم، ‌فهرست مراکزی که به‌دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ تعطیل می‌شوند، به‌شرح زیر است:

  • دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها، مدرسه‌های شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها
  • مسجدها و مصلی‌ها
  • سینما و تئاتر و مراکز مشابه
  • موزه و باغ‌موزه‌ها
  • تالار‌های پذیرایی
  • آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی
  • برگزاری مراسم اجتماعی و فرهنگی و همایش‌ها
  • باشگاه‌های ورزشی پربرخورد ازجمله کشتی، جودو، کاراته و...
  • کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها
  • باغ‌وحش و شهربازی‌ها
  • مرکزهای تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدن‌سازی
  • نماز جمعه

سخن‌گوی وزارت بهداشت امروز درباره‌ی وضعیت شیوع کرونا در استان تهران اعلام کرد که این استان پس از گذر از خیز اول بیماری در اسفند سال گذشته و خیز دوم در تیر، از اوایل شهریور با افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه مواجه شده است. سیما لاری اضافه کرد که شیب صعودی کرونا به‌شکل نگران‌‌کننده‌‌ای در حال امتداد است و در‌صورت تداوم این روند افزایشی، ناگزیر در هفته‌‌های آتی افزایش تعداد مرگ‌و‌میر در استان تهران را شاهد خواهیم بود. به‌گفته‌ی سخن‌گوی وزارت بهداشت، تعداد بستری بیمار ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است و در‌حال‌حاضر، تعداد ۴،۶۰۵ نفر به‌همین‌دلیل در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند.

هم‌‌اکنون، شهرستان‌‌های تهران، پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و ورامین در وضعیت قرمز و رباط‌کریم و پاکدشت در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارند. به‌گفته‌ی لاری، میزان رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در استان تهران ۴۶ درصد است که این میزان پایین‌‌تر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد. همچنین، میزان استفاده‌ی مردم از ماسک در اماکن عمومی استان تهران ۵۹ درصد، در وسایل نقلیه‌ی عمومی ۵۰ درصد، در اداره‌ها و بانک‌‌ها ۷۹/۴ درصد توسط کارمندان و ۴۵ درصد توسط صنوف و صنایع است. گفتنی است این میزان استفاده در میان گروه کارمندان اداره‌ها و صنوف هم کمتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به‌روزرسانی ۱۸ مهرماه:

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی تا ۲۵ مهرماه خبر داد. پیش از این، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران خواستار تمدید محدودیت‌های اعمال‌شده براثر گسترش شیوع کرونا در پایتخت شده و اذعان کرده بودند که یک هفته تعطیلی نمی‌تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند.

بنا به تصمیم ستاد کرونا، از فردا، ۱۹ مهرماه نیز، استفاده از ماسک از در منازل در تهران اجباری خواهد بود و شهرداری بر رعایت  استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو نظارت بیشتری خواهد کرد؛ مترو در تهران روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. در همین زمینه، معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز شنبه، ۱۹ مهر ماه، از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمامی ناوگان عمومی شهر تهران ممانعت به‌عمل خواهد آمد.

پیشنهاد دورکاری و شیفت‌بندی برای کارمندان ادارات در استان تهران به وزارت کشور داده شده است و اکنون در مرحله‌ی بررسی در کمیته‌ی امور اداری و استخدامی ستاد ملی کرونا قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات