روند بی‌سابقه مرگ‌ومیر و ابتلای روزانه به کرونا در ایران: ۶۹۶۸ مورد ابتلا و ۳۴۶ مورد فوت

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با شناسایی ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ و فوت ۳۴۶ نفر ظرف شبانه‌روز گذشته، رکورد میزان ابتلا و مرگ و میر روزانه در ایران شکسته شد.
تبلیغات

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز از شناسایی ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ و فوت ۳۴۶ نفر ظرف شبانه‌روز گذشته خبر داد. به‌گفته‌ی سیما سادات لاری، تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور، به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

از میان ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید شناسایی‌شده در روز گذشته، دو هزار و ۱۳۵ نفر بستری شده‌اند. لاری همچنین اعلام کرد که تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است و به‌طور روزانه، حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تست انجام می‌شود. پیش از این معاون وزارت بهداشت اعلام کرده بود که تعداد تست‌های تشخیصی کرونا طی یک روز به ۴۰ هزار عدد افزایش خواهد یافت.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سیما لاری می‌گوید نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه تقریبا در تمام استان‌های کشور صعودی است و به‌ دنبال این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن بی‌سابقه‌ی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم. لاری همچنین گزارش می‌دهد که متوسط بروز موارد مثبت بستری، حدود ۱۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بروز موارد فوتی، حدود ۲۸ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است.

سخن‌گوی وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور را ۵۷/۷ درصد اعلام کرد که رقم بسیار پایینی محسوب می‌شود. بنا به اظهار سخن‌گوی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۵ درصد پرستاران کشور (۳۱ هزار نفر) به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد ۳۱۶۵ نفر از آن‌ها تا ۱۵ مهرماه، به مرخصی استعلاجی و قرنطینه رفته‌اند.

لاری در مورد هزینه‌ی بیماران بستری‌شده در بیمارستان گفت: «متوسط هزینه یک بیمار که ۵ تا ۷ روز در بخش عادی بستری می‌شود، ۸/۳ میلیون تومان است که اگر به آی‌سی‌یو برود به ۱۷.۵ میلیون می‌رسد. البته این به‌جز داروی رمدسیویر است که تحت پوشش بیمه نیست و در پروتکل‌های درمانی نیز نیامده است. لباس حفاظتی در بخش ۲۳۰ هزار تومان و در آی سی یو ۳۳۰ هزار تومان است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات