سفر به ۵ کلان‌شهر کشور در ایام تعطیل ماه صفر ممنوع شد

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ممنوعیت سفر به پنچ کلان‌شهر کشور در ایام تعطیلی پیش ر‌و خبر داد.
تبلیغات

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت دولت، از تشدید محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

سعید نمکی اظهار کرد که متأسفانه ویروس کرونا به‌دلیل جهش‌های زیادی که در آن پدید آمده، قدرت سرایت شدید و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور است. نمکی اضافه کرد که با درنظرگرفتن این موضوع و پس از تعیین جریمه‌هایی برای رعایت ‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی،‌ ستاد کرونا درخواست منع عبور و مرور در پنچ کلان‌شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه را در روزهای تعطیل ماه صفر به رئیس‌جمهور داد. به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، رئیس‌جمهور روحانی بلافاصله با این طرح موافقت و موارد را به کمیته امنیتی اجتماعی و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

بر این اساس، سفر به/از کلان‌شهرهای اعلام‌شده در سه روز تعطیل پیش‌رو ممنوع خواهد بود. تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه‌ی ورود به همان شهر را خواهند داشت. خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشند، تنها با ارائه‌ی کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند و قرنطینه در داخل شهرها انجام نخواهد شد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، تا دیروز (۲۲ مهرماه) تعداد مبتلایان به کرونا در کشورمان به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ تن و تعداد جان‌باختگان به ۲۹ هزار و ۷۰ تن رسید. رکورد جان‌باختگان روزانه با رکوردی جدید، ۲۱ مهرماه به ۲۷۲ نفر رسید. روز پیش ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، در برنامه‌ی تلویزیونی الوند اعلام کرد: «بسیاری از جان‌باختگان کرونا در کشور، به‌دلیل منفی‌ شدن تست‌شان در آمار رسمی حساب نمی‌شوند؛ این درحالی است که کرونای این اشخاص برای ما محرز شده و آن‌ها در بیمارستان تحت درمان قرار می‌گیرند.» حریرچی بر همین اساس تخمین می‌زند که جان‌باختگان ایرانی براثر ابتلا به کرونا، ۱/۵ تا دو برابر آمار رسمی باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات