ثبت بیشترین آمار مرگ‌و‌میر روزانه براثر ابتلا به کرونا در ایران

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بیشترین آمار رسمی مرگ‌ومیر روزانه براثر کرونا در ایران اوایل مرداد با فوت ۲۳۵ نفر رقم زده شد؛ اما این آمار دو روز پیش تکرار شد و امروز به ۲۳۹ نفر رسید.
تبلیغات

اوایل مرداد سال جاری، بیشترین آمار رسمی مرگ‌ومیر براثر ابتلا به کرونا در ایران با عدد ۲۳۵ ثبت شده بود. این عدد دو روز پیش، یعنی ۱۴ مهر، دوباره ثبت شد و امروز، ۱۶ مهر، به ۲۳۹ نفر رسید. سخن‌گوی وزارت بهداشت اعلام کرد با مبتلاشدن ۴،۰۱۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ ایرانی بیمار کرونایی در کشور داریم. تعداد جان‌باختگان نیز به رقم ۲۷هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

پیش‌ازاین، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، بزرگ‌ترین مرکز اختصاص‌داده‌شده به مبتلایان به کرونا در تهران، هشدار داده بود که کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ در کشور بحرانی شده است؛ چراکه تخت خالی در بخش بستری و ICU وجود ندارد و برخی از بیمارانی که به بستری‌شدن در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، به‌ناچار در بخش‌های عادی بیمارستان به‌سر می‌برند.

هم‌اکنون، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، آذربایجان‌غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند. با وجود هشدارها درباره‌ی بحرانی‌شدن اوضاع کرونا در کشور، با نزدیک‌شدن به پایان هفته و تعطیلات، سفرها به‌سمت استان‌های شمالی را شاهد هستیم. این در حالی است که بیمارستان‌ها در شمال کشور هم اعلام کرده‌اند که دیگر ظرفیت بستری بیمار ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات