ورود به مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع است [تکذیب شد]

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
پلیس راه کشور اعلام کرده که تردد در جاده‌های منتهی به استان مازندران در تعطیلات پیش رو ممنوع است.
تبلیغات

باتوجه‌به درپیش‌بودن تعطیلات چهارروزه که از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و وضعیت قرمز مازندران ازنظر شیوع کرونا، پلیس راه اعلام کرده که از فردا بعدازظهر روز چهارشنبه تا سه‌شنبه ۱۱ شهریور، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای کندوان و هراز اعمال می‌شود و تردد از پایتخت به سمت مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز ممنوع خواهد بود.

بر اساس گزارش پلیس راهور، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز شنبه، هشتم شهریور از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت ۱۸ تا ۲۴ نیز از مرزن‌آباد به سمت کرج و آزادراه تهران-شمال به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود. همین محدودیت از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه برای ورود به مازندران و ساعت ۱۵ تا ۲ بامداد در محور بازگشت به‌سمت پایتخت نیز اعمال خواهد شد.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت نیز از محور کرج-چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

استان مازندران از ابتدای شیوع کرونا در ایران همواره جزو مناطق قرمز قرار داشت و تنها در خردادماه که آمار ابتلا کاهش پیدا کرد، توانست شرایط آرام‌تری پیدا کند. با آغاز موج دوم کرونا، شرایط همه‌گیری در این استان بار دیگر خطرناک شده؛ این درحالی است که بارها نسبت به سفرنکردن به مازندران هشدار داده می‌شود؛ اما انتظار می‌رود که با آغاز تعطیلات آخر هفته، بار دیگر شاهد موج سفرها به خطه‌ی شمالی کشورمان باشیم.

به‌روزرسانی:

رئیس پلیس راه مازندران خبر ممنوعیت ورود به مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا را تکذیب کرد. سرهنگ علیرضا قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که محدودیت‌های معمول هفتگی، آن هم در صورت حجم سنگین ترافیک اعمال می‌شود.

قدمی در توضیح اضافه می‌کند: «وقتی جاده از یک طرف محدود یا یک‌طرفه می‌شود، مسلم است که تردد از سمت مقابل جاده محدودیت است و این بدان معنی نیست که پلیس ممنوعیت ایجاد می‌کند بلکه پلیس همانند هر هفته محدودیت‌های هفتگی را، آن هم درصورت نیاز اعمال می‌کند.»

بنا به توضیح قدمی، اگر از روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در جاده کندوان یا چالوس حجم ترافیک بالا رود، بعد از ظهر این سه روز جاده از جنوب به شمال یک‌طرفه می‌شود. وی اضافه می‌کند که «اگر فرض بر این بگیرید که از ساعت ۱۵ از سمت جنوب به شمال محدودیت ایجاد شود، طبیعی است که از سمت شمال به جنوب این محور تردد ممنوع می‌شود.»

بنا بر تصمیم پلیس راه مازندران، محدودیت‌ها در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ازجهت مقابل اجرا می‌شود، یعنی زمانی‌که مردم از شمال به سمت تهران خارج می‌شوند و پس از آن نیز مانند همیشه که برای تعطیلات محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود، در این سه روز نیز احتمالا از شمال به جنوب یک‌طرفه می‌شود و مسیر مقابل از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از بعدازظهر شنبه، یکشنبه و دوشنبه درصورت وقوع ترافیک یک‌طرفه می‌شود. درنهایت می‌توان گفت که این محدودیت‌های احتمالی تنها درصورتی اعمال می‌شود که ترافیک به‌وجود بیاید.

رئیس پلیس راه مازندران خبر داد که حجم ورودی به استان مازندران از دیروز نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا کرده و پلیس راه نیز نمی‌تواند بدون دستور ستاد ملی کرونا، مسیرهای ورودی به این استان را ببندد یا محدودیت ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات