کنکور سراسری در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
در جلسه مسئولان وزارت علوم و بهداشت با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، مقرر شد کنکور سراسری در تاریخ مقرر برگزار شود
تبلیغات

جلسه مسئولان وزارت علوم و وزارت بهداشت به‌همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون برگزاری کنکور سراسری و مقطع کارشناسی ارشد امشب برگزار شد. در این جلسه مقرر شد تا کنکور در تاریخ اعلام‌شده‌ی قبلی و طی چهار روز برگزار شود.

وزیر بهداشت دیروز طی سخنانی در صحن مجلس، از نادرست‌بودن تعویق کنکور گفته بود. به‌اعتقاد سعید نمکی، با شروع پاییز احتمال همزمان‌شدن شیوع آنفولانزا و کووید ۱۹ بالا است و به‌همین علت نباید اضطراب بیشتری به داوطلبان کنکور، با مشخص‌نبودن تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه‌ها وارد کرد.

با تصمیم امشب درمورد برگزاری کنکور، قرار است کمیته‌ای متشکل از رؤسای دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس در کنار وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش تشکیل شود تا پروتکل‌های دقیق‌تری را نسبت به آزمون دکتری مشخص کنند.

وزیر بهداشت گفت: «با سختگیری بیشتر در سه مرحله‌ی مهم شامل نقل و انتقال داوطلبان به حوزه‌ی امتحانی، داخل حوزه‌ی امتحانی و هنگام خروج و با پروتکل‌های سختگیرانه دنبال خواهد شد.»

نمکی توضیح داد که پروتکل‌های بهداشتی برای هر منطقه متفاوت خواهد بود؛ برای مثال در استانی گرمسیر مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فاصله‌ها باید متفاوت از منطقه‌ای سردسیر باشد. همچنین مقرر شد تا فضای اشغال هر سالن بیش از ۲۰ درصد ظرفیت خود نباشد و فاصله‌گذاری حداقل دو متری رعایت شود. به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، این پروتکل‌ها برای کنکور سراسری با شدت بیشتری اعمال می‌شود.

این درحالی است که به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میزان بستری و مراجعه‌ی سرپایی مبتلایان به کرونا در تهران روندی نزولی را آغاز کرده و درصورت تداوم شرایط، این سیر نزولی را طی ۱۰ روز آینده به‌طور مشخص‌تر مشاهده خواهیم کرد. به‌گفته‌ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: «کاهش ۱/۵ درصدی بستری را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردیم و ترخیص بیماران کرونایی ۲/۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات