برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، شهرهای کشور از ۲۴ ساعت آینده خلوت می‌شوند

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
رئیس ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد فرآیند خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.
تبلیغات

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد کمیته‌ی انتظامی و امنیتی ستادکل نیروهای مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهند کرد. همچنین به گفته‌ی او از آنجایی که رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آن‌ها وجود دارد مهم است، طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه‌ی حضوری رصد خواهند شد و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند.

باقری در ادامه در مورد طرح رصد ملی و یافتن افراد مشکوک گفت کسانی که مشکوک نیستند به منزل خود بر می‌گردند و با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت تهیه کرده، سلامتی‌شان حفظ می‌شود؛ موارد مشکوک نیز در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار می‌گیرند. به همین منظور هزار درمانگاه ثابت و سیار نیروهای مسلح در سراسر کشور برای رصد و معاینه‌ی بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اقلام لازم در اختیار افرادی که نیازمند دارو، ماسک و امکانات محافظتی هستند قرار داده می‌شود و مواردی که نیاز است، به سمت بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند. او گفت:

از ملت عزیز خواهش می‌کنم که به توصیه‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت عمل کنند و با ماندن در منزل و تحرک کمتر زنجیره‌ی انتقال بیماری را قطع کنیم؛ اگر این زنجیره ادامه پیدا کند، طبیعتا کنترل بیماری طولانی‌تر خواهد شد و امور ملی به مشکل می‌خورد.

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت نیز با تأکید بر اینکه مردم باید این روزها در خانه بمانند با انتشار پستی در توییتر خود گفت گزارش‌ها نشان می‌دهد ۱۸ درصد مبتلایان به کرونا هیچوقت علامت‌دار نمی‌شوند و اگر در خانه بمانیم انتشار ویروس محدود و زنجیره‌ی انتقال قطع خواهد شد. او همچنین گفت میانگین ۷۵ درصد کاهش مراودات برای کنترل ویروس و مهار کووید 19 لازم و کافی است.

باقری در مورد تجهیزات محافظتی مقابله با ویروس کرونا گفت در بخش لجستیک و تأمین ماسک تخصصی N95 که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز است و همچنین لباس مخصوص آن‌ها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است؛ همچنین در مورد کیت تشخیصی نیز هر مقدار که لازم است می‌تواند تولید شود. او در مورد ماسک‌های عمومی نیز گفت میزانی که اعلام شده از طریق مجموعه‌ی وزارت دفاع، سازمان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده تأمین خواهد شد. او گفت:

در این چند روز، سازماندهی کردیم که بسیجیان، دانشجویان، دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقه‌مند هستند و تخصص دارند بلافاصله در بخش کادر درمان به کار گرفته شوند و برای کسانی که نیاز به آموزش فشرده دارند نیز این کار انجام شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات