کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به‌صورت دورکاری کار کنند

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
سازمان اداری و استخدامی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد ارائه‌ی خدمات الکترونیکی کارکنان دستگاه‌ها به‌شکل دورکاری بدون اشکال است.
تبلیغات

سازمان اداری و استخدامی کشور به‌دلیل وضعیت پیش‌آمده در کشور براثر شیوع ویروس کرونا، بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد. هدف از ابلاغ این بخشنامه حفظ سلامت و ایمنی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارباب‌رجوع و کاستن از ترددهای غیرضروری است. در این بخشنامه، درباره‌ی امکان دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی نوشته شده است: 

ارائه‌ی خدمات الکترونیکی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌صورت دورکاری (کار در خانه) براساس تصویب‌نامه‌ی شماره‌ی ۴۴۷۲۶/۷۶۴۸۱ مورخ ۱۳۹۸/۴/۷ هیئت‌وزیران بلامانع است. لازم است دستگاه‌های اجرایی برای انجام مکاتبات و فعالیت‌های اداری امکان لازم برای دسترسی الکترونیکی تمامی کارکنان خود را از خارج از اداره فراهم کنند.

این بخشنامه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و در آن آمده است که دستگاه‌ها باید لوازم بهداشتی (ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده) را برای استفاده‌ی کارکنان خود فراهم کنند. همچنین، تمامی مکاتبات اداری بین دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه‌ی دستگاه‌ها باید ازطریق شبکه و اتوماسیون اداری انجام شود و از پذیرش اسناد و مدارک و مکاتبات اداری خودداری شود که به‌صورت فیزیکی و غیرالکترونیکی ارسال می‌شوند.

دستگاه‌ها همچنین باید امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان را ازطریق فرم‌های الکترونیکی یا سایر روش‌ها فراهم کنند و در‌صورت نیاز به مراجعه‌ی حضوری، نوبت‌دهی الکترونیکی را برای تمامی خدمات حضوری در مدت سه روز کاری فراهم کنند. 

طبق این بخشنامه همه‌ی دستگاه‌های اجرایی لازم است از برگزاری همایش، جلسات عمومی، برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به‌صورت حضوری خودداری کنند و این‌ گونه موارد را با استفاده از امکانات و فناوری‌های ارتباط غیرحضوری مانند وبینار، ویدئوکنفرانس، شبکه‌های اجتماعی و آموزش‌های مجازی و مانند آن‌ها انجام دهند. افزون‌براین، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید از اعزام کارکنان به مأموریت‌های اداری غیرضروری خودداری کنند و مأموریت‌های ضروری و اجتناب‌ناپذیر نیز با تأیید بالاترین مقام مجاز در استان باید انجام شود. 

متن کامل بخشنامه‌ی سازمان اداری و استخدامی کشور را می‌توانید از اینجا دریافت و مطالعه کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات