سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از نشر اطلاعات نادرست درباره کرونا به تیک‌تاک پیوست

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
تیک‌تاک در حال تبدیل به یکی از منابع بزرگ شایعه‌سازی در اینترنت است؛ به‌همین‌دلیل، سازمان جهانی بهداشت برای انتشار اطلاعات صحیح درباره‌ی ویروس کرونا به این شبکه‌ی اجتماعی پیوست.
تبلیغات

سازمان جهانی بهداشت اراده‌ای قوی در مقابله با اطلاعات غلط درباره‌ی سلامت مردم از خود نشان داده است. با شدت‌گرفتن شیوع بیماری کووید-۱۹ که ویروس کرونا عامل آن است، این سازمان با ایجاد حسابی رسمی در تیک‌تاک تلاش می‌کند درباره‌ی این بیماری و راه‌های انتشار آن به‌درستی اطلاع‌رسانی کند.

یکی از نخستین ویدئوهای حساب رسمی سازمان بهداشت جهانی در تیک‌تاک به کاهش ریسک شیوع کووید-۱۹ اختصاص دارد. در این ویدئو، درباره‌ی مراقبت از خود و دیگران دربرابر ویروس کرونا توضیح داده و روش صحیح استفاده از ماسک یا حتی بی‌نیازی به آن اشاره شده است. سازمان جهانی بهداشت تأکید می‌کند در‌صورتی‌که نشانه‌های بیماری در شما وجود ندارد، به استفاده از ماسک نیازی ندارید.

کلیپ منتشرشده احتمالا به‌اندازه‌ی ویدئوهای آموزش رقص یا تفسیرهای سیاسی محبوب در تیک‌تاک مخاطب جذب نمی‌کند؛ اما WHO برای جذب مخاطبان بیشتر در این شبکه‌ی اجتماعی حضور یافته و ویدئو منتشر کرده است. کلیپ اول این حساب تا‌به‌حال درحدود ۳۰ میلیون بار بازدید شده و هر لحظه به تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود.

پیش‌از‌این صلیب سرخ جهانی و یونیسف نیز برای مبارزه با انتشار اخبار و اطلاعات اشتباه به تیک‌تاک پیوسته بودند. باوجوداین‌، حضور سازمان جهانی بهداشت در شبکه‌ی اجتماعی یادشده در این برهه، درخورتوجه است. دلیل این حضور بیشتر از آنکه وجود کاربران زیاد این شبکه‌ی اجتماعی باشد، نمونه‌های فراوان استفاده‌ی کاربران از این رسانه برای نمایش ابتلای دروغین به کووید-۱۹ و ایجاد هراس در بین مخاطبان خود شده است.

با‌توجه‌به اینکه تیک‌تاک اعلام کرده است منابع معتبر، ازجمله WHO را در جست‌وجوی هشتگ‌هایی نظیر Coronavirus به کاربران نمایش می‌دهد، حضور این سازمان برای اطلاع‌رسانی صحیح و مطمئن می‌تواند مفید باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات