ممنوعیت فیسبوک از نمایش تبلیغات مدعی درمان کرونا

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فیسبوک تلاش خود را برای مقابله با تبلیغات دروغین در مورد ویروس کرونا دوچندان کرده است.
تبلیغات

فیسبوک اعلام کرد محتوای حاوی اطلاعات گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا را علامت‌گذاری و حذف خواهد کرد. این شبکه‌ی اجتماعی همچنین اعلام کرد تبلیغاتی که ادعای درمان این ویروس را داشته باشند یا در مخاطب احساس نیاز اورژانسی به محصول مربوط به کرونای را ایجاد کنند حذف خواهد کرد. 

تبلیغاتی که در مخاطب احساس نیاز اورژانسی ایجاد کنند، حذف خواهد شد. برای مثال، تبلیغاتی که به کاربر اینطور القا کنند که موجودی محصولات مورد نیاز رو به پایان است حذف می‌شود. همچنین تبلیغاتی که درمان ویروس کرونا را تضمین کنند هم حذف خواهند شد. 

فیسبوک پیش از این به دلیل نقشش در انتشار اطلاعات دروغین، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. در آخرین مورد، تبلیغات گمراه‌کننده‌ی سیاسی منتشر شده در فیسبوک، موجب انتقادهای شدید از این شبکه‌ی اجتماعی شد. سیاست‌ گذاری فیسبوک درباره‌ی ویروس کرونا، مشابه سیاست گذاری این شبکه‌ی اجتماعی درباره‌ی ادعاهای ضدواکسن خواهد بود که در سال گذشته‌ی میلادی مطرح شد.گفتنی است با وجود این سیاست‌گذاری‌ها، فیسبوک همچنان اجازه‌ی انتشار تبلیغات درباره‌ی ویروس کرونا را خواهد داد؛ مسئله‌ای که انتقادهای زیادی علیه این شبکه‌ی اجتماعی به دنبال داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات