محدودیت عبور و مرور به‌جای قرنطینه برای کنترل شیوع کرونا اعمال می‌شود

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
عصر امروز در جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونا مقرر شد که به‌جای قرنطینه، عبور و مرور افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا کنترل شود.
تبلیغات

ستاد مبارزه با کرونا امروز طی جلسه‌ای، تصمیماتی جدید برای کنترل شیوع کووید۱۹ در کشور اتخاذ کردند.

سعید نمکی درباره‌ی تصمیمات اتخاذشده گفت:

به جای قرنطینه شهرها، محدودیت عبور و مرور افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا اعمال می‌شود و در ورودی شهرهایی که پرتردد است، اکیپ‌های وزارت بهداشت مستقر می‌شوند و درجه‌ی حرارت بدن را با تب‌سنج‌های دیجیتال می‌سنجند و افراد مشکوک متوقف می‌شوند.

نمکی گفت از همه‌ی مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند؛ وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. وی اضافه کرد که اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

در این جلسه تصمیماتی نیز درخصوص تعطیلی مراکز آموزشی گرفته شد. قرار است دانشگاه‌ها یک هفته‌ی دیگر نیز تعطیل باشند. نمکی گفت:

دانشجویان یک هفته نزد خانواده‌های خود رفتند و برای ما دشوار است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده شود. در نتیجه ستاد تصمیم گرفت که دانشگاه‌ها یک هفته‌ی دیگر تعطیل باشد. دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به‌صورت مجازی به دانشجویان ارائه بدهند تا شبهه‌ی نقل و انتقال ویروس به خوابگاه‌ها و کلاس‌ها وجود نداشته باشد.در مدارس نیز در روزهای تعطیل همین رویه را به کمک صدا و سیما و فضای مجازی ادامه خواهند داد.

بااین‌حال درباره‌ی تعطیلی مدارس جمعه شب تصمیم‌گیری خواهد شد و مدارس مناطقی که موارد مثبت کروناویروس در آنجا شناسایی شده، در دوره‌ی سه روزه تعطیل می‌شوند.

وزیر بهداشت اطلاع داد که محدودیت‌هایی نیز برای اماکن زیارتی مقرر شده؛ وی گفت:

محدودیت ورود به حرم ایجاد می‌شود و افراد فقط می‌توانند از داخل صحن زیارت کنند. البته نظر ما در وزارت بهداشت دراین‌باره سختگیرانه‌تر بود. در عین حال فعلا محدودیت در ورود به حرم اعمال می‌شود. به شرط اینکه زائران در بدو ورود به صحن دست‌ها را ضدعفونی کنند و ماسک بزنند، بی‌وقفه عبور کرده و تجمع نکنند و سریعا محل را ترک کنند.

نمکی خبر داد که نماز جمعه نیز به مدت یک دوره در شهرهایی که آلوده تشخیص داده شده برگزار نخواهد شد.

نمکی همچنین از راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی پرشتاب به مردم خبر داد وی گفت قبلا مردم سوالات خود را با سامانه ۱۹۰ مطرح می‌کردند، این سامانه با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شده است. وی تأکید کرد که فعلا این تصمیمات مقطعی است و با پیشرفت کار شاید آن‌ها را سخت‌تر یا روان‌تر کنیم‌. 

 همچنین تمام این مصوبات باید به امضای رئیس جمهور برسد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت که ظهر امروز اعلام شد، تعداد ۱۳۹ نفر مبتلا به ویروس کرونای جدید در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۹ نفر فوت کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات