هرآنچه از ایرپاد پرو ۲ اپل انتظار داریم

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
ایرپاد پرو ۲ جدیدترین هدفون بی‌سیم اپل خواهد بود که با ویژگی‌های جدید قصد دارد رقبا را به‌چالش بکشد. اما چه انتظاراتی می‌توانیم از نسل بعدی هدفون‌های TWS اپل داشته باشیم؟
تبلیغات

ایرپاد پرو از سال ۲۰۱۹ تاکنون به‌عنوان بهترین هدفون بی‌سیم اپل درسترس خریداران بوده است. اکنون درحالی‌که فقط چند روز با رویداد بعدی این شرکت فاصله داریم، گزارش‌ها و شایعات بیشتری درمورد محصولات جدید این شرکت ازجمله ایرپاد پرو ۲ منتشر می‌شود.

ایرپاد پرو ۲ اپل چه زمانی معرفی خواهد شد؟

درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان درمورد تاریخ دقیق معرفی نسل دوم ایرپاد پرو صحبت کرد. برخی شایعات و گزارش‌ها نشان می‌دهند که احتمال رونمایی از این محصول در رویداد Far Out اپل وجود دارد اما این خبر رسماً تأیید نشده است. ازطرف دیگر دربرخی از خبرها گفته می‌شود که این هدفون اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

درهرصورت اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند می‌توان انتظار داشت ایرپاد پرو ۲ اپل در رویداد ۱۶ شهریور این شرکت رونمایی شود؛ هرچند بار دیگر تأکید می‌کنیم که معرفی این هدفون در رویداد Far Out قطعی نیست.

نسل بعدی ایرپاد پرو با چه نامی معرفی خواهد شد؟

پیش از این‌که درمورد انتظارات خود از نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم اپل صبحت کنیم، اجازه دهید به نام این محصول اشاره داشته باشیم. درحالی‌که اپل در گذشته مخالف اضافه شدن عدد به نام نسل جدید محصولات خود نبود، اخیراً این کار را درمورد سایر دستگاه‌های خود به‌استثنای آیفون انجام نداده است. درواقع محصولات جدید غول فناوری مستقر در کوپرتینو، نام خود را حفظ می‌کنند و برای شناسایی آن‌ها باید از مرجع سال تولید آن‌ها استفاده کنیم.

ایرپاد پرو اپل / Apple AirPods Pro در دست

به‌عنوان مثال، جدیدترین Apple TV 4K این شرکت در سال ۲۰۲۱ و بدون تغییر نام، روانه‌ی بازار شد و بنابراین برای اشاره به این دستگاه باید از عنوان Apple TV 4K 2021 استفاده کنیم.

مدل بعدی هدفون‌ بی‌سیم اپل احتمالاً نام ایرپاد پرو (AirPods Pro) را حفظ خواهد کرد، اما دراین‌شرایط، می‌توان گفت که سال ۲۰۲۲ به ادامه‌ی آن اضافه خواهد شد. به‌هرحال اگر نام ایرپاد پرو ۲ را در جایی مشاهده کردید، جای هیچ‌گونه تعجبی نخواهد بود.

ویژگی‌های جدید

مثل گذشته، انتظار می‌رود اپل نسل جدید محصولات خود را با ترکیبی از ویژگی‌های جدید و بهبود عملکردهای قبلی معرفی کند. صحبت‌های زیادی درمورد ویژگی‌های سلامت و تناسب‌اندام درمورد مدل بعدی ایرپاد پرو وجود دارد. حتی در برخی از گزارش‌ها به اضافه شدن قابلیت‌های مرتبط با واقعیت مجازی به این محصول اشاره شده است. درهرصورت باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت امسال چه امکاناتی را برای هدفون بی‌سیم پرچم‌دار بعدی خود آماده کرده است.

طبق برخی شایعات، ایرپاد پرو ۲ می‌تواند به افراد دارای ناتوانی شنوایی نیز کمک کند. گفته می‌شود کیس شارژ این محصول به یک میکروفون مجهز خواهد شد که می‌تواند صدای اطراف را برای بهبود پخش صدا به افراد کم‌شنوا به هدفون‌ها انتقال دهد. علاوه‌براین انتظار می‌رود یک اسپیکر در پایین کیس شارژ این محصول تعبیه شود که با پخش صدا و بهره گرفتن از قابلیت Find My به کاربران کمک خواهد کرد تا مکان آن را سریع‌تر پیدا کنند.

حذف‌نویز فعال (ANC) و حالت شفاف (Transparency Mode)

مرد جوان صدرا مخملی با ایرپاد پرو و عینک روز آفتابی

ایرپاد پرو هنوز هم بهترین حالت شفاف را میان همه‌ی هدفون‌های بی‌سیم بازار ارائه می‌دهد، اما از هر پیشرفتی که اپل بتواند به این قابلیت اضافه کند، استقبال خواهیم کرد. این ویژگی تابع حالت حذف‌نویز فعال است. غول فناوری مستقر در کوپرتینو در سال ۲۰۱۹ با معرفی اولین مدل ایرپاد پرو ثابت کرد که این محصول یکی از بهترین هدفون‌هایی است که از حذف‌نویز فعال و حالت شفاف بهره می‌برد، اما از آن زمان تاکنون شاهد معرفی تعداد بسیار زیادی هدفون بی‌سیم با ویژگی ANC بوده‌ایم. اگرچه سیستم حذف‌نویز ایرپاد پرو همچنان عملکرد خوبی ارائه می‌دهد اما در سطح محصولات جدیدتری مثل Earbuds QuietComfort Bose یا WF-1000XM4 سونی نیست. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود قابلیت حذف‌نویز فعال در ایرپاد پرو ۲ با بهبودهایی همراه باشد.

کیفیت صدا

ایرپادها به‌عنوان خانواده‌ای از هدفون‌های بی‌سیم، همیشه کیفیت صدای مطلوبی ارائه داده‌اند اما نمی‌توان آن‌ها را در سطح عالی قرار داد. بااین‌حال، این واقعیت برکسی پوشیده نیست که اپل هرزمان بخواهد امکان افزایش کیفیت پخش صدا به هدفون‌های خود را دارد. به‌عنوان مثال کافی است به ایرپاد مکس نگاه کنید. اگر این شرکت بخواهد ایرپاد پرو را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران بالقوه‌ی هدفون‌های بی‌سیم تبدیل کند، باید کیفیت صدای آن را به سطح درجه‌ یک ارتقا دهد.

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

اگرچه بسیاری از افراد مطمئناً از ایرپاد پرو برای برقراری تماس‌های ویدئویی در محل‌ کار و چت با خانواده و دوستان ازطریق فیس‌تایم یا سایر پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند، اما اغلب برای گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدئو نیز از این هدفون‌ها بهره می‌برند.

به‌عنوان مثال بسیاری از کاربران هنگام ورزش با ایرپاد پرو خود موسیقی گوش می‌دهند. هرچند سطح باس در ایرپاد پرو نسل یک خیلی کم نیست، اما نمی‌توان آن را عالی درنظر گرفت. برندهای دیگر ازجمله Beats که اپل مالک آن است با محصولاتی مثل Beats Studio Buds ازنظر میزان باس به‌راحتی ایرپاد پرو را پشت‌سر می‌گذارند. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود اپل در نسل بعدی این هدفون، به بهبود سطح باس آن نیز توجه داشته باشد، زیرا این ویژگی می‌توان به افزایش کیفیت تجربه‌ی صوتی کاربران کمک کند.

فناوری LossLess Audio

اپل چگونه می‌تواند کیفیت صدا بهبود بخشد؟ یکی از گزینه‌هایی که در شایعات بارها به آن اشاره شده است، اضافه شدن پشتیبانی از فناوری LossLess ازطریق کدک صوتی ALAC است. به‌هرحال، اضافه شدن این ویژگی به اپل موزیک چه فایده‌ای خواهد داشت وقتی نتوانید روی هدفون خود از آن استفاده کنید؟ برای انجام این کار، اپل باید نسل جدید ایرپاد پرو، گوشی‌های آيفون، آیپد و کامپیوترهای مک را به‌طور هماهنگ مهندسی کند تا از فناوری مورد اشاره در سراسر اکوسیستم خود پشتیبانی به‌عمل آورد. کوالکام اولین شرکتی بود که فناوری LossLess را ازطریق کدک بلوتوث aptX LossLess معرفی کرد، اما این ویژگی فقط زمانی کار می‌کند که هم هدفون و هم منبع پخش از آن پشتیبانی کنند.

به‌هرحال، طبق شایعات اخیر، اپل قصد دارد فناوری جدیدی را به هدفون‌های خود اضافه کند که حداقل سطحی از کیفیت LossLess را با اپل موزیک و سایر سرویس‌هایی که از صدای HiFi پشتیبانی می‌کنند، به کاربران ارائه دهد. این ویژگی درواقع تجربه‌ی شنیداری شما را وارد سطحی جدید خواهد کرد که فقط پس از قراردادن هدفون و روشن کردن این ویژگی متوجه تفاوت آن خواهید شد.

عمر باتری بهتر

اپل دقیقاً سابقه‌ای در اولویت قراردادن عمر باتری ندارد. البته همیشه می‌توان امیدوار بود که این شرکت نسبت به بهبود عمرباتری محصولات خود اقدام کند، به‌خصوص اگر گزینه‌ای برای غیرفعال کردن ANC و قابلیت LossLess وجود داشته باشد، درنهایت می‌توان انتظار داشت مدل بعدی ایرپاد پرو با هربار شارژ بیش از پنج ساعت کار کند.

حسگر‌های جدید

اضافه شدن حسگرهای جدید یکی از مواردی است که احتمالاً در نسل بعدی ایرپاد پرو شاهد آن نخواهیم بود. ازطرف دیگر این تغییر بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ وقتی اپل می‌تواند با حسگرهای اپل واچ، به مجموعه‌ی کاملی از داده‌های مرتبط با سلامت و اطلاعات موردنیاز برای سرویس Fitness Plus خود دسترسی داشته باشد، چرا داده‌های بیشتری را ازطریق هدفون‌ها دریافت نکند؟

نسل سوم ایرپاد، حسگرهای جدیدی را معرفی کرد که با استفاده از نور مادون‌قرمز، برای تشخیص تفاوت بین پوست و سایر اشیا یا مواد، رویکرد متفاوتی را ارائه داد. آیا ارتقای این فناوری می‌تواند سایر فعالیت‌های حسی مثل سطح اکسیژن خون و ضربان‌قلب را نیز دردسترس کاربران قرار دهد؟ با توجه به این‌که جدیدترین ساعت‌های اپل دقیقاً چنین کاری انجام می‌دهند، منطقی به‌نظر می‌رسد که شاهد اضافه شدن آن به هدفون‌های پرچم‌دار آینده‌ی این شرکت باشیم.

رفع مشکلات اتصال

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

شاید بتوان گفت بدترین ویژگی نسل کنونی ایرپاد پرو، مشکلات مرتبط با اتصال این محصول است. کاربران بارها درمورد اتصال این هدفون مشکلاتی را مطرح کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عدم اطلاع از اتصال به منابع صوتی مختلف است.

درواقع انتظار داریم اپل امکان جابه‌جایی بین دستگاه‌های مختلف را در نسل بعدی ایرپاد پرو آسان‌تر کند تا کاربران بدون زحمت اضافه، بتوانند با توجه به نیاز خود به منابع صوتی موردنظر، متصل شوند.

تراشه‌ی جدید

نسل کنونی ایرپاد پرو به‌لطف بهره گرفتن از تراشه‌ی H1، به‌محض باز کردن در کیس به‌طور خودکار پیامی را روی آیفون، آیپد یا مک‌بوک مبنی‌بر اتصال به این هدفون نشان می‌دهد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند به‌راحتی و بدون طی کردن مراحل مختلف، این محصول را به دستگاه موردنظر خود متصل کنند. اکنون انتظار می‌رود اپل نسل جدید ایرپاد پرو را با تراشه‌ی ارتقا یافته‌ی سری H عرضه کند. گفته می‌شود این سیستم-روی-چیپ عملکردهایی مثل حذف‌نویز فعال را بهبود می‌بخشد و احتمالاً به افزایش طول‌عمر باتری نیز کمک خواهدکرد.

قیمت

اپل علاقه دارد قیمت محصولات خود را تا آنجا که می‌تواند ثابت نگه دارد و بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که ایرپاد پرو بعدی دقیقاً با برچسب قیمتی مشابه نسل قبلی خود یعنی ۲۴۹ دلار عرضه خواهد شد. این محصول ازنظر قیمت درمقایسه با سایر مدل‌های ایرپاد و همچنین رقبای خود از شرکت‌های دیگر، در نقطه‌ی بسیار خوبی قرار دارد.

تاریخ عرضه

اگر اپل ایرپاد پرو بعدی را در رویداد Far Out خود معرفی کند، احتمالاً بلافاصله یا نهایتاً یک‌هفته بعد از آن برای پیش‌سفارش دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. عرضه‌ی این محصول نیز از اواخر ماه یا حداکثر اوایل اکتبر آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات