ایرپاد پرو ۲ احتمالاً با حسگر تشخیص پوست و طراحی مشابه نسل قبل معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
برخلاف شایعاتی که به‌تازگی منتشر شده است، ایرپاد پرو ۲ اپل احتمالاً از طراحی شبیه به نسل کنونی این هدفون‌های بی‌سیم بهره خواهد برد.
تبلیغات

براساس اطلاعات جدید به‌دست ‌آمده از ایرپاد پرو ۲ اپل، این محصول احتمالاً از ظاهری شبیه به مدل فعلی خود برخوردار خواهد بود. این درحالی است که در برخی از گزارش‌های اخیر گفته شده بود این محصول از طراحی بدون پایه استفاده خواهد کرد.

مک‌رومرز سال گذشته تصاویری به‌اشتراک گذاشت که به‌نظر می‌رسید نسل دوم ایرپاد پرو اپل را نشان می‌دهد. در این تصاویر، تغییرات در طراحی این هدفون نسبت به نسل کنونی آن بسیار کم بود. طراح گرافیک مفهومی، Ian Zelbo به‌تازگی مقایسه‌ی سه‌بعدی جدیدی براساس رندرهای مک‌رومرز منتشر کرده است که نشان می‌دهد نسل دوم ایرپاد پرو طراحی به‌اصطلاح بدو‌ن‌پایه نخواهد داشت.

رندر ایرپاد پرو ۲

از تصاویر سال گذشته، مشخص است که نسل دوم هدفون‌های ایرپاد پرو اپل فاقد حسگر مادون‌قرمز خواهند بود؛ این حسگر برای تشخیص اینکه هدفون داخل گوش کاربر قرار دارد یا خیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در جدیدترین مقایسه‌ی سه‌بعدی طرح مفهومی این محصول، قابلیت مورد اشاره در آن دیده می‌شود.

حسگرهای تشخیص پوست در ایرپادهای نسل سوم معرفی شد که روش دقیق‌تری برای تشخیص این‌که هدفون‌ها واقعا در گوش کاربر قرار دارند یا خیر ارائه می‌دهد. این حسگرها با تشخیص محتوای آب زیر پوست کاربر، اطمینان حاصل می‌کنند که سطوح دیگر را با گوش کاربر اشتباه نگیرند.

ایرپاد پرو فعلی اپل به‌جای حسگرهای تشخیص پوست از حسگرهای نوری دوگانه استفاده می‌کند تا تشخیص دهد آیا ایرپاد در گوش کاربر قرار دارد یا خیر. اگرچه این حسگرها نیز عملکرد مشابهی با حسگرهای تشخیص پوست ارائه می‌دهند؛ اما نمونه‌های نوری فقط به پوشش‌داده‌شدن حساسیت دارند و به‌طور خاص دربرابر پوست حساس نیستند. این یعنی اگر هدفون ایرپاد پرو را در جیب یا روی یک سطح دیگر قرار دهید، شاید حسگرهای این هدفون به‌اشتباه، پخش محتوا را ازسر بگیرد. به‌همین دلیل اپل برای افزایش دقت این قابلیت، به حسگرهای تشخیص پوست روی آورده است.

رندر ایرپاد پرو ۲

مقایسه‌های Zelbo تأیید می‌کند نسل دوم ایرپاد پرو از حسگر تشخیص پوست استفاده خواهد کرد که ابعاد و جهت‌گیری آن مشابه ایرپادهای نسل سوم است. در مدل کنونی ایرپاد پرو، حسگر اصلی مادون‌قرمز بخشی از یک مستطیل مشکی نازک و بلند است. بریدگی جدید حسگر تشخیص پوست که گمان می‌رود در نسخه‌ی دوم ایرپاد پرو وجود داشته باشد، مثل نسل سوم ایرپاد در مستطیل کوتاه‌تر و به‌میزان درخورتوجهی ضخیم‌تر با پنجره‌ی جلویی دایره‌ای تعبیه خواهد شد.

این جزئیات کوچک اما مهم، نشان می‌دهد تصاویر فاش شده از نسل دوم ایرپاد پرو، از آن‌چه تصور می‌شد اعتبار بیشتری دارند و به‌همین دلیل می‌توان با اطمینان اعلام کرد که این محصول نسبت به مدل فعلی آن، ازنظر طراحی تفاوت زیادی نخواهد داشت. یافته‌های Zelbo حاکی از آن است که غیر از مجهز شدن به حسگر تشخیص پوست، طراحی هدفون‌های بی‌سیم جدید اپل با نسل کنونی این محصول، تقریباً یکسان خواهد بود.

ازطرف دیگر شایعاتی درمورد تغییر طراحی ایرپاد پرو ۲ و حذف پایه‌ی این محصول منتشر شده است؛ اما با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود منابع معتبر این شایعات را تأیید نکرده‌اند. به‌عنوان مثل مینگ‌چی کو، تحلیل‌گیر سرشناس خبرهای مرتبط با اپل معتقد است نسل دوم ایرپاد پرو احتمالاً به‌دلیل بهره گرفتن از ابزارهای جدید، تغییراتی در طراحی خواهد داشت اما او نیز به حذف پایه‌ی این هدفون‌ها اشاره نکرده است.

ایرپادز پرو / AirPods Pro اپل سفید با کیس شارژ

مارک گورمن در اکتبر ۲۰۲۰ گفت اپل قصد دارد با حذف دسته‌ از نسل بعدی ایرپاد پرو، این محصول را در ابعاد کوچک‌تری تولید کند و براساس گزارش‌ها این شرکت درحال آزمایش طرحی با شکل گرد‌تر است که بیشتر آن در داخل گوش کاربر قرار خواهد گرفت و برای درک بهتر می‌توان گفت از سبک ظاهری شبیه گلکسی بادز سامسونگ بهره خواهد برد. بااین‌حال، گورمن اعلام کرده است اپل در یکپارچه‌سازی سخت‌افزار ایرپاد پرو ازجمله آنتن‌ها و میکروفون‌ها در محفظه‌ای با ابعاد کوچک‌تر با مشکلاتی مواجه شده است و امکان دارد، محصول نهایی همچنان از فرم‌فکتور شبیه مدل کنونی آن بهره ببرد.

کو همچنین به جنبه‌های دیگری که در تصاویر فاش شده از طراحی احتمالی ایرپاد پرو آینده وجود دارد پرداخته است. او اوایل سال جاری توضیح داد که نسل دوم ایرپاد پرو از کیس شارژی بهره خواهد برد که کاربران می‌توانند با پخش صدا، مکان آن را شناسایی کنند. این ویژگی به‌طور مستقیم با سوراخ‌های بلندگوی قابل‌مشاهده روی کیس شارژ در تصاویر منتشر شده از مک‌رومرز مطابقت دارد. به‌نظر می‌رسد این کیس شارژ با انتشار صدا در اپلیکیشن Find My ادغام خواهد شد؛ درست مثل روشی که کاربران از آن برای پخش صدا ازطریق ایرپاد و یافتن موقعیت مکانی این هدفون استفاده می‌کنند.

رندر ایرپاد پرو ۲

بنابراین براساس اطلاعات گورمن، کو و مک‌رومرز، هنوز مشخص نیست که نسل دوم ایرپاد پرو از طراحی بدون پایه بهره ببرد. درواقع شواهد زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی عدم تغییر در طراحی این محصول است.

Studio Buds بیتز که بسیاری از فناوری‌های ایرپاد پرو اپل در آن استفاده شده است، از طراحی کاملاً داخل گوش بهره می‌برد. این واقعیت که هدفون بیتز طراحی بدون پایه را ارائه می‌دهد، الزاماً تأیید نمی‌کند که نسل بعدی ایرپاد پرو نیز از آن پیروی خواهد کرد. اپل اغلب به‌دنبال یافتن راهکارهایی برای متمایز کردن خطوط تولید بیتز و ایرپاد است. ازطرفی این شرکت، ایرپاد پرو را به یک برند بصری متمایز با قابلیت شناسایی آسان تبدیل کرده است.

براساس شایعات اخیر، نسل دوم ایرپاد پرو اپل از صدای Apple Lossless (ALAC) پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود این محصول پاییز امسال رسماً معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات