معاون بخش بازاریابی اپل: گسترش استفاده از ایرپادز در جامعه شبیه‌به آتش‌سوزی است

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون بخش بازاریابی اپل با اشاره به موفقیت افسارگسیخته‌ی ایرپادزهای این شرکت، از تحقیقات انجام‌شده هنگام توسعه‌ی این محصول پرده برداشت.
تبلیغات

معاون بخش بازاریابی اپل، گرگ جاسویک (Greg Joswiak)، به‌تازگی درباره‌ی موفقیت افسارگسیخته‌ی ایرپادز این شرکت با نشریه‌ی اینترنتی Wired گفت‌وگو کرده است. به گفته‌ی این مقام اپل، گسترش استفاده از ایرپادز در جامعه تقریبا شبیه‌به آتش‌سوزی بوده است. او گفته است:

سرعت افزایش استفاده از آن [ایرپادز] بسیار شبیه‌به آتش‌سوزی بود. فروش این محصول، فراتر از آن‌چیزی بود که ما تصور می‌کردیم.

همچنین، جاسویک درباره‌ی اینکه ایده‌ی ایرپادز از چه‌چیزی الهام گرفته شده است توضیح داد که اپل در همان دوران آغازین عرضه‌ی گوشی آیفون، تصور توسعه‌ی ایربادهای بی‌سیم را در سر می‌پروراند. براساس گفته‌های جاسویک، پیش از اینکه اولین ایرپادز رونمایی شود، سال‌ها بود که اپل آینده‌ی دنیای بی‌سیم ما انسان‌ها را متصور می‌شد. او می‌گوید:

ما یک محصول خارق‌العاده‌ی بی‌سیم، یعنی گوشی آیفون را داشتیم و بااین‌حال، آن‌چه که رفته‌رفته عجیب به‌نظر آمد، این بود که هنگام مشاهده‌ی شخصی درحال استفاده از هدفون سیمی، فکر می‌کردیم که چرا باید از سیم استفاده کرد؟

جاسویک می‌گوید هنگامی‌که فناوری لازم برای ساخت ایرپادز به وجود آمد، اپل با همکاری دانشگاه استنفورد صدها نوع مختلف از گوش افراد که اندازه و شکل متفاوتی داشتند را به‌صورت سه‌بعدی اسکن کرد. اهالی کوپرتینو از نتایج این تحقیق، برای ساخت طرحی استفاده کردند که محصولی با اندازه‌ی یکسان را برای تمامی گوش‌ها متصور می‌شد. چنین روندی با توسعه‌ی ایرپادز پرو ادامه یافت. جاسویک در مصاحبه با Wired گفته است:

ما برای ساخت طرحی که محصولی با اندازه‌ی یکسان را جهت استفاده درمیان طیف عظیمی از افراد جامعه به‌تصویر می‌کشید، با همکاری دانشگاه استنفورد صدها نوع مختلف از گوش افراد که اندازه و شکل متفاوتی داشتند را به‌صورت سه‌بعدی اسکن کردیم. با آغاز توسعه‌ی ایرپاد پرو، ما این تحقیقات را بسط دادیم و گوش‌های بیشتری با اندازه و شکل متفاوت را بررسی کردیم. این تحقیقات، منجربه توسعه‌ی طرحی شد که با وجود داشتن سه اندازه‌ی مختلف، روی درصد قابل‌توجهی از افراد جامعه کاربردی بود.

اپل، تعداد ایرپادزهای فروخته‌شده را اعلام نمی‌کند؛ ولی باتوجه به اینکه محصولات یادشده، بخش مهمی از رده‌ی روبه‌رشد لوازم پوشیدنی هستند، این شرکت دوست دارد که موفقیت ایربادهای بی‌سیم خودش را در بوق‌وکرنا کند. اپل مرتبا در تلاش است تا پاسخگوی تقاضای بازار، در رابطه‌با ایرپادز و ایرپادز پرو باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات