تصاویر پتنت سرفیس ایرباد مایکروسافت با سَری تنظیم‌شدنی منتشر شدند

یک‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا جزئیات مربوط به پتنتی از مایکروسافت منتشر شده‌اند که در آن هدفونی خاص (احتمالا مدل جدید سرفیس ایرباد) با سَری نوآورانه‌ی تنظیم‌شدنی به‌چشم می‌خورد.
تبلیغات

مایکروسافت مدتی پیش با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در نیویورک،‌ در کنار جدیدترین اعضای خانواده‌ی سرفیس، یعنی سرفیس لپ‌تاپ ۳، سرفیس پرو ۷، سرفیس پرو X، سرفیس نئو و سرفیس دوئو، محصول جدیدی با نام سرفیس ایرباد را نیز معرفی کرد.

سرفیس ایرباد مایکروسافت در دسته‌ی ایربادهای واقعا بی‌سیم جای می‌گیرد و با تمامی دستگاه‌هایی همگام‌سازی می‌شود که از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. سرفیس ایرباد درمجموع دو میکروفون دارد و طبق ادعای مایکروسافت، عمر باتری‌اش ۲۴ ساعت است. افزون‌براین، ایرباد جدید مایکروسافت به‌طور کامل با دستیارهای صوتی نظیر سیری و گوگل اسیستنت سازگار است.

سرفیس ایرباد در نگاه اول شبیه دکمه به‌نظر می‌رسد و طراحی خاصی دارد. این ایرباد جدید از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ی کار با آن راحت و سرراست باشد. به‌لطف این ژست‌‌های حرکتی، کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌ها را بدون نیاز به موبایل در زمانی سریع کنترل کند.

پتنت سرفیس ایرباد مایکروسافت / Microsoft Surface Earbuds

ساعاتی پیش جزئیات مربوط به پتنت جدید مایکروسافت منتشر شد که در آن، طراحی خاص دیگری از سرفیس ایرباد به‌چشم می‌خورد. ظاهرا این سرفیس ایرباد سَری بسیار نوآورانه‌ای با قابلیت تنظیم‌شدن دارد که کاربر می‌تواند به‌لطف این سری، کاری کند ایرباد به‌خوبی در گوشش جای گیرد و نیفتد. بررسی‌ها نشان می‌دهد پتنت مذکور ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین ۱۳۹۷) ثبت شده است. در بخش توضیحات این پتنت، به‌خوبی نحوه‌ی تنظیم‌شدن سرفیس ایرباد در گوش آمده است:

معمولا هدفون‌هایی که در داخل گوش قرار داده می‌شوند (هدفون‌های توگوشی)، سَرهای اندکی دارند که باعث می‌شود به‌خوبی در داخل گوش هر کاربر جای نگیرند. بنابراین، کاربر ممکن است هنگام انجام کارهای مختلف نظیر ورزش یا استراحت، سَری‌های متفاوتی روی هدفون بگذارد. فناوری استفاده‌شده در پتنت مذکور به‌طور ویژه برای هدفون‌های توگوشی تولید شده است. این هدفون از سری تنظیم‌شدنی بهره می‌ببرد که به‌لطف آن، کاربر می‌تواند بدون برداشتن و جایگزین‌کردن سری هدفون،‌ به‌راحتی آن را به‌شیوه‌ای متفاوت در داخل گوشش تنظیم کند. درواقع، سری هدفون را کاربر می‌تواند تنظیم کند تا آن‌طورکه می‌خواهد، در داخل گوش محکم شود.
پتنت سرفیس ایرباد مایکروسافت / Microsoft Surface Earbuds

کاربران به‌منظور تنظیم سری هدفون، فقط کافی است با دستشان بدنه‌ی آن را بچرخانند. با چرخاندن بدنه، سری هدفون بزرگ یا کوچک می‌شود. بهره‌مندی از این نوع سری باعث می‌شود کاربر بتواند هدفون را به هر شیوه‌ای که مایل است در گوشش محکم کند؛ بدون اینکه مجبور باشد سری آن را عوض کند.  در‌حال‌حاضر، نمی‌دانیم مایکروسافت توانسته است این فناوری را در عمل اجرا کند یا خیر. درضمن، مشخص نیست ردموندی‌ها می‌خواهند در آینده چنین ایربادی را نیز روانه‌ی بازار کنند یا اینکه فعلا این اتفاق قرار نیست به‌حقیقت بپیوندد.

ناگفته نماند مدل فعلی سرفیس ایرباد همچنان هدفونی نوآورانه به‌شمار می‌آید و طراحی بسیار جذابی دارد. سرفیس ایرباد قرار است اواخر سال جاری میلادی با قیمت ۲۴۹ دلار روانه‌ی بازار شود. مایکروسافت این ایرباد جدید را به‌طور ویژه برای رقابت با ایرپاد اپل تولید کرده است. پیش‌بینی می‌شود مدل پرو ایرپاد اپل قیمتی بیشتر از ۲۴۹ دلار داشته باشد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پتنت جدید ایرباد مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات