لنوو بازی جدیدی براساس اونجرز برای هدست واقعیت افزوده خود منتشر کرد

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
مطالعه 6 دقیقه
لنوو بازی جدید Dimention of heroes را که براساس فیلم اونجرز ساخته شده است، در ایفا ۲۰۱۹ برای هدست واقعیت افزوده‌ی تازه خود منتشر کرد.
تبلیغات

کاربران نخستین هدست واقعیت افزوده لنوو تنها می‌توانستند برای بازی جنگ ستارگان: جدای چلنجز (Star Wars: Jedi challenges) از آن استفاده کنند که یک محدودیت آزاردهنده‌ برای این هدست محسوب می‌شد. تردیدی نیست که جنگ ستارگان درصدر محبوب‌ترین بازی‌های مجموعه‌ای قرار گیرد؛ اما به‌سختی می‌‌توان گفت که سازندگان این هدست انتظار داشته‌اند کاربران تنها برای انجام یک بازی ۲۰۰ دلار پول بپردازند. اگر سازندگان چنین انتظاری داشته‌اند، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که عنوان جنگ ستارگان به‌عنوان تنها گزینه‌ی لنوو برای تجربه‌ی یک دنیای مجازی هیجان‌انگیز، به هیچ وجه نمی‌تواند فروش هدست جدید لنوو یعنی Mirage AR را تضمین کند. به همین دلیل این شرکت در ادامه‌ی همکاری‌هایش با دیزنی، درحال همکاری با مارول برای انتشار و عرضه‌ی بازی جدید انتقام جویان به نام Dimention of heroes با دسته‌های جدید است.

هدست واقعیت افزوده Mirage AR لنوو

کیت Dimention of heroes برخلاف جنگ ستارگان، می‌تواند همراه‌با کنترلرهای جدیدی عرضه شود که لنوو یونیورس کنترلر (Lenovo Univerce Controllers) نام دارد. این کنترلرها از یک لامپ LED چند رنگ، دسته‌ی نیم‌دایره‌ای با جوی استیک کوچکی در بالای آن و دکمه‌ی پاور تشکیل شده‌اند و با استفاده از بلوتوث ۴،۲ به یکدیگر متصل می‌شوند. لنوو مدعی است، دکمه‌های کنترل‌کننده‌ی این کنترلرها طراحی دینامینکی دارد تا کاربر به‌راحتی بتواند آن‌ها را کنترل کند. درضمن وزن سبک این کنترل‌ها به کاربر اجازه می‌دهد، به‌راحتی با آن‌ها مانور دهد. به دلیل اینکه این کنترلرها با بازی جنگ ستارگان نیز سازگار هستند، می‌توان از آن‌ها به‌عنوان شمشیر معروف لیزری هم استفاده کرد. اپلیکیشن این بازی، به‌صورت رایگان برای تمام گوشی‌های اندروید و iOS عرضه شده است.

کنتلرهای َUniverse Controller لنوو

برای تأمین نیروی کنترلرها باید از دو باتری‌ قلمی استفاده کنید که برای هشت ساعت بازی با آن‌ها کافی هستند. فناوری مورداستفاده در این کنترل‌ها مشابه کنترلرهای قبلی است؛ دو دوربین تعبیه‌شده روی هدست‌ها دسته‌ها را ردیابی می‌کنند؛ البته کنترلرهای جدید می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای و آنی کنترل شوند که ویژگی قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

سخت‌افزار هدست برخلاف کنترلرهای جدید تغییری نکرده است؛ بنابراین لازم نیست کاربران برای استفاده از کنترلرهای جدید و تجربه بازی جدید هدست جدیدی بخرند و می‌توانند از همان هدست قدیمی بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

در Dimention of heroes می‌توانید به‌جای شخصیت‌های مختلف انتقام‌جویان ازجمله کاپیتان مارول، تور، دکتر استرنج، استار لرد و پلنگ سیاه بازی و در مأموریت خود برای نجات دنیا از دست دورمامو به گذشته سفر کنید. اگر به این سبک از فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه‌ای ندارید، احتمالا خرید این بازی پیشنهاد مناسبی برای شما نباشد؛ اما Dimention of heroes هدیه‌ی خوبی برای طرفداران مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان محسوب می‌شود.

در Dimention of heroes می‌توانید به‌جای شخصیت‌های اونجرز بازی کنید

استفاده از کنترلرهای جدید کار دشواری نیست؛ شما باید از آن‌ها همچون اسلحه‌های لیزری استار لرد (که در فیلم اسلحه‌های المنت نام دارند) استفاده کنید یا مانند کاپیتان مارول از انفجارهای نابودکننده‌ی خود برای ازبین‌بردن متحدان دورمامو استفاده کنید. در ضمن، پس از انجام مأموریت‌های خود می‌توانید در پنج مقطع زمانی دوباره به آینده سفر کنید، با دکتر استرنج مواجه شوید و درنهایت تاریکی را به خدمت بگیرید. برای تجربه‌ی این ماجراجویی هیجان‌انگیز باید حالت داستانی یا Story mode را بازی کنید. کنترلرهای لنوو برای بازی با دو دست طراحی شده‌اند؛ اما هنگام بازی به‌‌جای شخصیت‌هایی که اسلحه‌ی خود را یک دست کنترل می‌کنند، مثل تور که از میولنیر یا همان چکش معروفش برای نابودی دشمنانش استفاده می‌کند، می‌توانید از دست خود به‌عنوان سلاحی سرد و کوبنده استفاده کنید!

کنتلرهای َUniverse Controller لنوو

برای افزایش دقت و کالیبراسیون کنترلرها، باید از ردیاب مخصوص استفاده کنید. درصورتی که کنترلرها را کالیبره نکنید و مهارت کافی هم نداشته باشید، در هدف‌گیری و نابودی موجودات و هیولاهایی که وارد دنیای مجازی اطراف شما می‌شوند، با مشکل مواجه خواهید شد. بیش از این داستان بازی را لو نمی‌دهیم و فقط به همین جمله بسنده می‌کنیم که بازی یادشده شما را کمی بیشتر با شخصیت مورد علاقه‌تان آشنا می‌کند و کمی هم در مورد ایده‌هایی که نویسندگان انتقام‌جویان درمورد آن‌ها فکر کرده‌اند، خواهید شنید.

در Dimention of heroes می‌توانید به‌صورت گروهی نیز بازی کنید

درضمن Dimention of heroes مثل جنگ ستارگان دارای حالتی به نام گیم‌پلی گروهی (co-op mode) است که امکان بازی گروهی را فراهم کنند؛ مثلا دو نفر از بازیکنان می‌توانند با بازی به‌‌جای تور و استارلرد به‌عنوان متحد یکدیگر، ماجراجویی هیجان‌انگیزی را مثل آنچه در بازی Gardians of Galaxy رخ می‌دهد، شروع کنند. در این بازی قسمتی برای مشاهده‌ی امتیازات وجود دارد که امتیاز بهترین و قوی‌ترین بازیکن‌ها را لحظه‌به‌لحظه نمایش می‌دهد و می‌تواند در افزایش میزان رضایت بازیکنان نقش داشته باشد. برای اینکه بتوانید امتیاز جهانی خود را به رخ دیگران بکشید، باید حالت بقا یا survival mode را امتحان کنید. در این حالت باید تا زمانی‌که جان در بدن دارید، در قالب شخصیت‌های اونجرز برای زنده‌ماندن تلاش کنید و امتیازهای بالاتری بگیرید. اگر بخواهیم Dimention of heroes را در یک جمله‌ی کوتاه توصیف کنیم، باید بگوییم در این بازی می‌توانید تکه‌تکه‌کردن، جاخالی دادن، منفجرکردن، غواصی و کارهای هیجان‌انگیز دیگری را در دنیای مجازی تجربه کنید.

هدست واقعیت افزوده Mirage AR لنوو

کیت Mirage AR در‌حال‌ حاضر با قیمت ۲۴۰ دلار به‌صورت انحصاری در آمازون و Lenovo.com در دسترس است. کاربرانی هم که فقط کنترلر جدید را نیاز دارند، می‌توانند آن‌ها را به‌صورت جداگانه بخرند؛ البته قیمت آن‌ها هنوز مشخص نیست ولی یکی از نمایندگان لنوو، قیمت این محصول را کمتر از ۱۰۰ دلار اعلام کرده است. چراغ ردیاب، کابل مبدل لایتینگ به میکرو USB، کابل مبدل USB-C به میکرو USB، شش عدد باتری قلمی و شارژر پنج ولتی، اقلام همراه هدست‌ها و کنترلرها هستند. با اینکه Mirage AR تنها با ارائه‌ی دو عنوان بازی به هیچ‌وجه نتوانسته مجموعه‌ی متنوعی را در اختیار کاربران بگذارد، اما همین دو بازی محتوای خوبی برای هدست به شمار می‌روند؛ با توجه به مجموعه بازی‌های زیادی که متعلق به دیزنی هستند، بعید نیست که لنوو در آینده برای هر کدام از آن‌ها، یک بازی واقعیت افزوده ارائه دهد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات هدست، کنترلرها و ردیاب را مشاهده کنید.

هدست Mirage AR

کنترلرهای Universal Controllers

سیستم ردیاب

ابعاد

۲۰۹٫۲ در ۸۳٫۴ در ۱۵۴٫۸ میلی‌متر

۱۹۷٫۳ در ۸۷٫۵ در ۳۵٫۲ میلی‌متر

 ۹۴٫۱ در ۷۶٫۷ میلی‌متر

وزن

۴۷۷ گرم

۱۳۰ گرم

 ۱۱۳٫۵ گرم

دکمه‌ها

انتخاب، فیلم‌برداری، منو

دو دکمه، جوی استیک، دکمه‌ی پاور

دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی تغییر رنگ

باتری

۲۲۰۰ میلی‌آمپر

۲ باتری قلمی همراه‌با محصول

۲ باتری قلمی همراه‌با محصول

نوع اتصال

میکرو USB

بلوتوث ۴،۲

-

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات