کره غول‌پیکر لاس ‌وگاس ۴ هزار ترابایت حافظه فلش دارد!

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
سازه کروی Sphere لاس وگاس
سازه‌ی کروی غو‌ل‌پیکر لاس‌وگاس، ۴ پتابایت حافظه‌ی فلش و نمایشگر غول‌پیکر برای ارائه‌ی محتوای 16K دارد.
تبلیغات

سال ۲۰۲۳ در دل شهر همیشه زنده و پرنور لاس وگاس، سازه‌ای جدید به نام Sphere احداث شد که نگاه‌ها را خیره کرد. این ساختمان عظیم کروی‌شکل که نمای بیرونی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش LCD جهان شناخته می‌شود، نه‌تنها از‌نظر معماری، بلکه ازنظر فناوری نیز بی‌نظیر است.

بنابر اطلاعات رسمی، هر دو صفحه‌نمایش داخلی و خارجی کره‌ی لاس وگاس از ویدئوهایی با وضوح 16K پشتیبانی می‌کنند. هر‌کدام از آن‌ها به مجموعه‌ای از ۲۷ گره متکی هستند که هرکدام وضوح 4K را ازطریق نر‌م‌افزار هیتاچی وانتارا با ۴ پتابایت (۴٬۰۰۰ ترابایت) حافظه‌ی فلش با سرعت ۴۰۰ گیگابایت‌بر‌ثانیه پخش می‌کنند. این نمایشگر کروی‌شکل تأخیری در‌حدود پنج میلی‌ثانیه دارد.

Sphere محصولی مشترک از شرکت سرگرمی اسفیر و هیتاچی وانتارا است و با مساحتی بالغ‌بر ۸۱٬۳۰۰ مترمربع، تصاویری باکیفیت بی‌نظیر می‌تواند ارائه دهد. نمای بیرونی این غول کروی‌شکل برای اهداف نمایشی، از سیاره‌ها و ماه‌ها گرفته تا آثار هنری خیره‌کننده، ساخته شده است.

از زمان فعالیت اولیه در ۴ ژانویه ۲۰۲۳ ( ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) با نمایشی از کره‌ی زمین، Sphere به‌طور مداوم برای نوآوری‌هایش ستایش شده است.

کره‌ی ۲٫۳ میلیارد دلاری لاس وگاس بزرگ‌ترین و پروضوح‌ترین نمایشگر LCD (با نور پس‌زمینه‌ی LED) جهان را دارد و می‌تواند ۱۷٬۶۰۰ نفر را در دل خود جای ‌دهد. سیستم صوتی آن مجهز به ۱۶۸ هزار اسپیکر است که در پشت نمایشگر و در کف سالن قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات