اسپایدرمن در دنیای واقعی؛ مردی از کره غول‌پیکر لاس وگاس بالا رفت و دستگیر شد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
نمایشی از گوی آبی روی MSG Sphere
اقدام یک فرد برای بالارفتن از بزرگترین سازه‌ی کروی جهان منجر به دستگیری او شد.
تبلیغات

به گزارش روزنامه‌ی The Sun، فردی که اقدام به صعود از کره‌ی لاس وگاس کرده بود، دستگیر شد. کره‌ی لاس‌ وگاس بزرگترین سازه‌ی کروی جهان است که به‌طرز شگفت‌انگیزی تماماً از نمایشگر LED پوشیده شده است.

میسون دس چمپس روز چهارشنبه با یک هودی سفید و عینک آفتابی حدود ۳۶۷ فوت (۱۱۲ متر) صعود کرد، از کره‌ی لاس وگاس بالا رفت و بعد از اینکه فیلم او در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، دستگیر شد.

صعود به کره‌ی لاس وگاس توسط فردی با هودی سفید و عینک آفتابی

دس چمپس که خود را یک آسمان‌خراش نورد و مرد عنکبوتی دنیای واقعی می‌نامد، یک فعال ضد حقوق سقط جنین است و به عنوان راهی برای متوقف کردن سقط جنین یک زن بی‌خانمان اقدام به بالا رفتن از این سازه‌ی کروی کرد.

دس چمپس قبلاً از ساختمان شرکت Accenture در شیکاگو بدون هیچ‌گونه تجهیزاتی بالا رفته بود و در نتیجه‌ی این اقدام، به ورود غیرقانونی و رفتار خطرناک متهم شد؛ اما باز هم تلاش کرد تا قبل از مراسم سوپربال سال گذشته، از برج چیس در مرکز شهر فینیکس بالا برود.

کره‌ی لاس وگاس بسیار متفاوت‌تر از اهداف پیشین دس چمپس برای صعود بود؛ چرا که بیش از دو میلیارد دلار ارزش دارد. این سازه بزرگ‌ترین و پروضوح‌ترین نمایشگر LED جهان را دارد، ۱۷٬۶۰۰ نفر را در دل خود جای می‌دهد و سیستم صوتی آن مجهز به ۱۶۸ هزار اسپیکر است که در پشت نمایشگر و در کف سالن قرار گرفته‌اند.

تنها چیزی که سازندگان کره‌ی لاس وگاس در نظر نداشتند، اقدام به صعود از این سازه توسط یک اسپایدرمن واقعی بود؛ با این‌حال مقامات محلی به سرعت وارد عمل شدند و در این جریان کسی آسیب ندید.

مالکان شرکت Sphere Entertainment در بیانیه‌ی خود از مقامات محلی قدردانی کردند و اداره‌ی پلیس لاس وگاس نیز اطلاع داد که افراد درگیر این موضوع در حال حاضر بازداشت شده‌اند.

در سال ۲۰۲۲ دیوان عالی ایالات متحده حکم تاریخی پرونده‌ی رو در برابر وید (Roe v. Wade) را لغو کرد. طبق آن حکم، حق زنان برای سقط جنین به رسمیت شناخته می‌شد؛ اما اکنون میلیون‌ها زن در سراسر کشور ایالات متحده به سقط جنین قانونی دسترسی ندارد. برخی معتقدند که این نقض حقوق اساسی افراد است و از نظر بهداشتی خطرآفرین خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات