شایعه: اسنپدراگون 898 کوالکام کارایی را ۲۰ درصد بهبود می‌بخشد

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بر‌‌اساس شایعات اخیر، نسل جدید تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون کوالکام که با پارت نامبر SM8450 شناخته می‌شود و با فرایند ساخت چهارنانومتری سامسونگ تولید خواهد شد، کارایی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.
تبلیغات

در‌حالی‌که کوالکام اخیرا تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را با پشتیبانی از 5G و قابلیت‌های بهبود‌یافته در پردازش‌های هوش مصنوعی رونمایی کرده است، حالا همه منتظر اخبار و شایعاتی از نسل جدید تراشه‌های پرچم‌دار این شرکت هستیم که قرار است تا پایان سال جاری میلادی رسما رونمایی شود.

تراشه مورد‌انتظار احتمالا اسنپدراگون ۸۹۵ یا ۸۹۸ نام خواهد داشت و با پارت نامبر SM8450 عرضه و در بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده استفاده خواهد شد. با اینکه حدود چهار ماه به پایان سال باقی مانده است، هنوز اطلاعات چندانی از اسنپدراگون جدید فاش نشده است. با‌این‌حال، افشاکننده معروف، Digital Chat Station، در توییتر ادعا می‌کند آزمایش‌هایی که روی نمونه اسنپدراگون SM8450 تولید‌شده با فرایند چهارنانومتری سامسونگ انجام شده است، از بهبود ۲۰ درصدی کارایی نسبت به نسل گذشته خبر می‌دهد.

چندی پیش، افشاگر چینی، Ice Universe، نیز شایعه تولید اسنپدراگون با فرایند چهارنانومتری سامسونگ را مطرح کرده بود و به‌نظر می‌رسد می‌توانیم این ادعا را تا حد زیادی معتبر بدانیم.

پیش‌تر گزارش شده بود اسنپدراگون ۸۹۸ از معماری سه‌خوشه‌ای (three-cluster) و یک هسته بسیار بزرگ مبتنی‌بر کورتکس X2 و هسته بسیار بزرگ مبتنی‌بر کورتکس A710 و یک هسته کوچکتر مبتنی‌بر کورتکس A510 بهره‌مند خواهد بود. تمام این طراحی نیز زیرمجموعه‌ای از سیستم ۶۴ بیتی v9 Pure آرم خواهد بود.

کورتکس X2 درمقایسه‌با X1 حدود ۱۶ درصد بهبود را در کارایی طراحی به‌همراه دارد. با‌این‌حال برای دیدن نتیجه عملکرد، باید منتظر نسخه‌های تولید انبوه آن باشیم. با‌‌‌توجه‌‌‌به سوابق گذشته، احتمالا شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که پس از معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۹۸ جدید در کوالکام سامیت امسال، گوشی قدرت‌گرفته از آن را معرفی می‌کند.

علاوه‌بر اسنپدراگون ۸۹۸، باید منتظر نسخه ۸۹۸ پلاس نیز باشیم که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. طبق گزارش‌ها، تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ را سامسونگ و تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ پلاس را TSMC تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات