اینتل به کنسرسیوم صنعتی CHIPS پیوست

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل با پیوستن به اتحاد صنعتی CHIPS در تولید تراشه، فناوری Advanced Interface Bus خود را در اختیار اعضا می‌گذارد.
تبلیغات

اینتل خبر رسمی پیوستن به اتحاد صنعتی CHIPS را منتشر کرد. کنسرسیوم مذکور تلاش می‌کند تا توسعه‌ی تراشه‌های SoC و SiP را سرعت ببخشد تا در حوزه‌ها و کاربردهای متنوع از آن‌ها استفاده شود. اینتل به‌عنوان بخشی از پیمان عضویت خود، متعهد شد که فناوری Advanced Interface Bus را در اختیار اعضای کنسرسیوم قرار دهد. درنتیجه توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند به باس و درنتیجه ابزارهای موردنیاز برای تعامل با تراشه‌های اینتل یا هر محصول دیگری که از آن استفاده می‌کند، دست‌رسی داشته باشند.

فناوری اینتل AIB به‌صورت اختصاصی برای استفاده در دستگاه‌های System in Packages یا SiP طراحی شده است. استاندارد مذکور در سطح فیزیکی، پهنای باند بالا و قدرت مصرفی پایین را به سیستم‌‌ها می‌افزاید. در این استاندارد از مکانیزم انتقال داده‌ی موازی استفاده می‌شود که شببه به آن را در رابط‌های DDR DRAM دیده‌ایم. فناوری AIB مستقل از فرایندهای تولیدی عمل می‌کند و به‌همین دلیل می‌توان آن را در تراشه‌ها و چیپلت‌های متنوع با پکیج‌های گوناگون به‌کار گرفت. ازمیان آن‌ها می‌توان به فناوری‌ اینتل EMIB یا CoWoS از TSMC یا هرگونه فناوری 2.5D از شرکت‌های دیگر اشاره کرد.

اینتل قبلا فناوری AIB را بدون دریافت حق مجوز دراختیار شرکت‌های متفرقه‌ی گوناگون گذاشته بود. اکنون آن‌ها با عضویت در CHIPS تلاش می‌کنند تا به‌کارگیری و استفاده از فناوری خود را توسعه دهند. اینتل با ارائه‌ی AIB به گروهی گسترده از طراحان تراشه، توسعه‌ی اکوسیستمی از چیپلت‌ها را ممکن می‌کند که بعدا شاید در پردازنده‌های اصلی یا گرافیکی یا FPGA خود شرکت استفاده شوند. درنهایت، آزاد بودن فناوری به توسعه‌ی دیگر تجهیزات نیز می‌انجامد که در ساخت انواع SiP با کاربرد خاص، مفید خواهد بود.

Intel AIB

اکنون که فناوری Advanced Interface Bus در اختیار کنسرسیوم CHIPS قرار دارد، توسعه‌ی آن به‌دست گروه زیرمجموعه‌ای Interconnects خواهد افتاد که به‌زودی کار خود را شروع می‌کنند. اینتل هم به‌عنوان بخشی از تعهد عضویت می‌تواند در فرایندهای توسعه‌ای آتی، همکاری کند. به‌علاوه، تیم آبی در هیئت مدیره‌ی کنسرسیوم CHIPS هم یک کرسی خواهد داشت.

زونیمیر باندیچ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی کنسرسیوم CHIPS و مدیر ارشد معماری پلتفرم‌های نسل بعدی در وسترن دیجیتال درباره‌ی عضویت اینتل گفت:

انتخاب کنسرسیوم CHIPS از سوی اینتل برای توسعه‌ی AIB نشان‌دهنده‌ی نقش پیش‌گام این شرکت برای توسعه‌ی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای متن‌باز و ابزارهای وابسته است. ما امیدوار هستیم که AIB به‌عنوان یک رابط متن‌باز چیپلت با سرعت و شدت بیشتری توسعه پیدا کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات