اینتل برای فروش پتنت‌های وایرلس خود با خریداران مذاکره می‌کند

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل برای فروش بخش موبایل و پتنت‌های مرتبط با آن تصمیماتی جدی گرفته و مذاکراتش با خریداران علاقه‌مند را شروع کرده است.
تبلیغات

اینتل درادامه‌ی تغییرات اساسی بخش موبایل خود، به‌دنبال فروش پتنت‌های وایرلس است. گزارشی جدید از IAM ادعا می‌کند که آن‌ها مذاکراتی جدی با یکی از خریداران علاقه‌مند برای واگذاری ۸,۵۰۰ پتنت حوزه‌ی وایرلس کرده داده‌اند. البته، قبلا مزایده‌هایی برای فروش پتنت‌ها برگزار شده بود که به‌ نظر می‌رسد با افزایش تمایل یکی از خریداران متوقف شده‌اند. در بخشی از گزارش IAM می‌خوانیم:

طبق اخبار و ادعاهای مطرح‌شده، به نظر می‌رسد مجموعه‌ی دارایی‌های شرکت با تمایل فراوان بازار روبه‌رو شده باشند. در این‌ میان، یکی از مذاکره‌کنندگان پیشرفت‌های بیشتری در مقایسه با دیگران کرده است و شاید فرایند مزایده را متوقف کند. به‌هرحال، امکان خروج خریدار از معامله نیز وجود دارد و شاید مزایده باردیگر برگزار شود.

جیمز کواکس، مدیر حقوق مالکیتی و نشان‌‌های تجاری اینتل، درادامه‌ی افزایش تمایل یکی از خریداران، ایمیلی برای اطلاع از تغییرات فرایند فروش به دیگر شرکت‌های علاقه‌مند به پتنت‌ها ارسال کرد. هویت شرکتی که مذاکرات خود را با اینتل به مرحله‌ی جدی برد، هنوز مشخص نیست؛ اما گزارش احتمال می‌دهد اپل بیش از دیگران موفق شده باشد رضایت این غول سازنده‌ی پردازنده را جلب کند. درادامه گزارش IAM آمده است:

اینتل جزئیاتی درباره‌ی خریدار علاقه‌مند به پتنت‌ها منتشر نکرده است و حتی مشخص نیست خریدار به‌صورت شرکتی مستقل وارد می‌شود یا کنسرسیومی از شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری مشترک تمایل به خرید دارند. به‌هرحال، با توجه به تمایل اپل به کسب‌وکار موبایلی اینتل، شاید بتوان سازنده‌ی آیفون را خریدار احتمالی پتنت‌ها دانست.
تراشه

کوپرتینویی‌ها تمایل دارند برای کاهش هرچه بیشتر وابستگی به کوالکام، مودم‌های اختصاصی خود را بسازند. البته، کسب‌وکار مودم آن‌ها هنوز سال‌ها با تولید محصول نهایی و پشتیبانی از تولید انبوه آیفون فاصله دارد؛ به‌‌ همین دلیل، آنان باید قرارداد ویژه‌ی خود را با کوالکام پیش ببرند؛ چون اینتل نیز در ابتدای سال جاری میلادی به‌صورت کامل از کسب‌وکار 5G خارج شد. اپل با خرید هزاران حق پتنت خواهد توانست سرعت توسعه‌ی تراشه‌های مودم را افزایش دهد. به‌هرحال با افزایش سرعت، موفقیت آن‌ها تا پیش از پایان مدت قرارداد با کوالکام (۶ سال آینده) دور از انتظار نخواهد بود.

در گزارش منتشرشده، اشاره‌ای به کوالکام نشده است. همه می‌دانیم غول پردازنده‌های موبایلی می‌تواند با خرید پتنت‌های اینتل، قدرت خود را در بازار افزایش دهد؛ ازاین‌رو، یکی از خریداران احتمالی پتنت‌ها محسوب می‌شود. به‌هرحال تا زمان نهایی‌شدن قرارداد خرید، نمی‌توان اظهارنظر روشنی درباره‌ی خریدار کرد و تا آن زمان قطعا شایعات بیشتری هم در این‌ باره منتشر می‌شود. درنهایت، صرف‌نظر از هویت خریدار پتنت‌های اینتل، می‌توان این فرایند را پایانی رسمی بر تلاش‌های اینتل در صنعت مودم دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات