مدیاتک حسگر سنجش سلامتی سنسیو را معرفی کرد

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک که بازار تراشه‌های سنجش سلامت را پررونق‌تر دیده، تراشه‌ی جدید و چندکاره‌ی Sensio را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند معرفی کرد.
تبلیغات

بازار گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر سودآوری گذشته را ندارد و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا عرصه‌ی رشد دیگری را در حوزه‌ی فناوری پیدا کنند. خیلی‌ها فکر می‌کنند این عرصه، واقعیت مجازی (vr) یا بازار پوشیدنی‌ها است؛ اما بر اساس تحقیقاتی که در سال‌های اخیر انجام شده، در واقع به نظر می‌رسد دستبندهای سلامتی همان عرصه‌ی سودآور جدید باشد. IDC پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۴۰.۱ میلیون دستبند سلامتی را به فروش برساند. بنابراین، با یک بازار سودآور طرف هستیم؛ اما مدیاتک قصد دارد ویژگی‌های دستبندهای سلامتی را به گوشی‌های هوشمند شما بیاورد. به همین دلیل از سنسیو (Sensio) رونمایی کرد.

سنسیو حسگر سلامتی جدیدی از مدیاتک است که در داخل گوشی‌های هوشمند کار گذاشته خواهد شد. در این صورت، برای استفاده‌ی درست از سنسیو باید سه قسمت از گوشی را با انگشتان خود لمس کنید. به این شکل که پشت گوشی را با یک انگشت، سمت راست آن را با انگشتی دیگر و قسمت پایین همان سمت را با انگشت دست دیگر لمس می‌کنید. دلیل اینکه چرا از هر دو دست استفاده می‌شود تسریع فرایند تشخیص ضربان قلب توسط حسگر عنوان شده است. سنسیو می‌تواند سه مورد مختلف را مورد بررسی قرار دهد؛ ضربان قلب، نوسانات ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون، حجم خون در سیاهرگ و نوار قلب از مواردی است که این تراشه با سه حسگر خود قادر به اندازه‌گیری آن‌ها می‌باشد. اندازه‌گیری تمام موارد فوق تنها در کمتر از ۶۰ ثانیه انجام می‌گیرد که نسبتا خارق‌العاده است. مدیاتک اپلیکیشنی ارائه خواهد کرد که تمام این محاسبات را نمایش داده و به صورت ابری نیز ذخیره می‌کند.

اندازه‌ی این تراشه که MT 6381 نام دارد، بسیار کوچک است و فضای زیادی را در داخل گوشی هوشمند شما اشغال نخواهد کرد. همچنین در گرم شدن یا بالا رفتن مصرف باتری گوشی شما نیز تأثیری نخواهد داشت. مدیاتک در حال حاضر در حال آماده‌سازی نمونه‌های اولیه‌ی تراشه‌ی سنسیو MT 6381 است و اوایل سال ۲۰۱۸ آن را در اختیار تولیدکنندگان موبایل قرار خواهد داد. انتظار می‌رود در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی مجهز به حسگر سنسیو باشیم. مدیاتک هنوز در خصوص اینکه کدام‌یک از تولیدکنندگان قرار اسن از این حسگر استفاده کنند اظهار نظری نکرده است که البته امری طبیعی است و اصولا باید خود تولیدکنندگان موبایل چنین اخباری را اعلام کنند؛ بنابراین، باید منتظر اخبار مرتبط با استفاده از تراشه‌ی سنسیو در گوشی‌های هوشمند سال آینده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات