تولیدکنندگان بیشتری از هلیو ایکس 30 مدیاتک رویگردان می‌شوند

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از تولیدکنندگانی که قصد استفاده از تراشه هلیو ایکس 30 داشتند، از تصمیم خود منصرف شده‌اند و این ممکن است آغازی بر پایان مدیاتک باشد.
تبلیغات

نبرد شرکت‌های تولیدکننده چیپست و تراشه سال‌ها است که جریان دارد و امسال نیز با شدت تمام ادامه پیدا می‌کند. تمام سازندگان چیپست، از پرچم‌داران خود رونمایی کرده‌اند و باید منتظر بود و دید که کدام یک را در گوشی‌های هوشمند خواهیم دید. اما به نظر می‌رسد که چیپست هلیو ایکس 30 مدیاتک کم‌کم از دور رقابت‌ها خارج می‌شود.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند که تولیدکنندگان بزرگی که برای استفاده از هلیو ایکس 30 سفارش ثبت کرده بودند، سفارش‌ خود را پس گرفته‌اند. LeEco آخرین شرکتی است که سفارش خود را پس گرفته است. علت لغو سفارشات را می‌توان مشکلات در عملکرد و چالش‌ها برای تولید انبوه هلیو ایکس 30 دانست. مدیاتک هلیو ایکس 30 نیز همانند کوالکام اسنپدراگون 835 با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود.

چالش‌ها برای تولید انبوه اسنپدراگون ۸۳۵ نیز وجود دارد و بسیاری از سازندگان گوشی مجبور شده‌اند زمان عرضه گوشی‌های خود را به تعویق بیندازند، اما تابه‌حال گزارشی از مشکلات در عملکرد اسنپدراگون ۸۳۵ منتشر نشده است. هر چه یک گوشی طراحی خوبی داشته باشد یا خلاقانه باشد،  باز هم عملکرد چیپست بر آن تأثیر خواهد داشت. گرم شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ هنوز از یادها نرفته است.

در آخرین گزارش‌ها، LeEco تنها شرکتی است که هلیو ایکس 30 را رها کرده است؛ اما بر اساس گفته‌های منابع آگاه، شرکت‌های دیگری نیز سفارشات خود را پس گرفته‌اند. اگر این گزارش‌ها تأیید شود، نمی‌توان چندان به آینده مدیاتک در بازار چیپست امید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات