ماینرهای رمزارز با رنگ‌‌زدن گرافیک‌های دست‌دوم سعی دارند آن‌ها را نو و جدید جلوه دهند

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
Nvidia GEFORCE RTX 4070ti
برخی ماینرهای رمزارز، برای فروش گرافیک‌های کارکرده‌ی خود، آن‌ها را رنگ می‌کنند تا افراد را فریب داده و این محصولات را به‌عنوان نو و جدید بفروشند.
تبلیغات

یوتیوبری به‌نام اسکندر سوزا به‌همراه پائو گومز اخیراً نتایج تحقیقات خود را درمورد فروشندگان پردازنده‌های گرافیکی دست‌دوم ارائه کرده‌اند. این تحقیق نشان می‌دهد برخی افراد با رنگ‌آمیزی بخش‌های خاصی از کارت گرافیک‌های مستعمل خود، سعی کرده‌اند این محصولات نو و جدید جلوه دهند. این یوتیوبر با انتشار ویدیویی، اقدامات ماینرهای رمزارز را برای فریب افراد و فروش گرافیک‌هایی که بیش‌از حد از آن‌ها استفاده شده است، مورد انتقاد قرار داد.

بحث میان پائولو و اسکندر در ویدیو زیر توضیح می‌دهد رنگ روی گرافیک‌ها نشان از فرسودگی طولانی‌مدت دارد. به نوشته‌ی WccfTech، در برخی از گرافیک‌ها آثار لحیم‌کاری قطعات به سایر کارت گرافیک‌ها دیده می‌شود. این ویدیو همچنین تراش خوردن بخش رنگ‌شده‌ی گرافیک‌های مستعمل ماینرها را نشان می‌دهد؛ جایی‌که برد و اجزای اصلی آن‌ها مشخص می‌شوند.

تصویر زیر ماژول DRAM رنگ شده‌ای را نشان می‌دهد که علامت‌های واضحی روی آن وجود دارد.

رنگ جعلی روی گرافیک دست دوم

تصویر بعدی، لایه‌ی بالایی رنگی را نشان می‌دهد که با گرم کردن و خراشیدن، از روی سطح پاک می‌شود و نشان می‌دهد گرافیک مذکور بیش‌از حد استفاده شده است.

رنگ جعلی روی حافظه کارت گرافیک

کانال یوتیوبی TecLab نیز موضوعی مشابه را دنبال کرد و متوجه شد کارت گرافیک‌های کارکرده در خارج از برزیل به‌عنوان کارت‌های جدید از برندی به‌نام AFOX به‌فروش می‌رسند. نکته‌ای که باعث شد سازندگان محتوا متوجه مشکل شوند، این بود که رنگ روی گرافیک‌های کارکرده‌ی ماینرها با سایر گرافیک‌های ساخت همان برند، تفاوت دارد. این بررسی هنگام پخش زنده در یوتیوب ارائه شد تا بینندگان اطمینان پیدا کنند هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد.

هنگام خرید کارت گرافیک دست‌دوم همیشه باید دقت زیادی داشته باشید. البته خرید گرافیک کاملاً جدید معمولاً چنین مشکلاتی ندارد، بااین‌حال اگر می‌خواهید از نو بودن کارت موردنظرتان اطمینان حاصل کنید، بهتر محصول مذکور را از فروشگاه فیزیکی یا آنلاینی که به آن اعتماد دارید سفارش دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات