اینتل احتمالاً گرافیک‌های دسکتاپی Arc را به‌‌تدریج تا ۷ مهر عرضه می‌کند

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
افشاگران می‌گویند اینتل قصد دارد گرافیک‌های دسکتاپی Arc را در بازه‌ی ۱۴ مرداد تا ۷ مهر به‌‌تدریج عرضه کند و برنامه‌ای برای عرضه‌ی هم‌زمان و انبوه این GPUها ندارد.
تبلیغات

براساس گزارشی تأییدنشده، اینتل زمان‌بندی عرضه‌ی گرافیک‌های دسکتاپی سری آرک را تغییر داده است و اکنون قصد دارد آن‌ها را بین ۵ آگوست ۲۰۲۲‌ (۱۴ مرداد ۱۴۰۱) تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۷ مهر ۱۴۰۱) دردسترس مشتریان قرار دهد. بدین‌ترتیب، گفته می‌شود اینتل به عرضه‌ی انبوه گرافیک‌های جدیدش تمایلی ندارد و می‌خواهد خانواده‌ی آرک را به‌‌تدریج روانه‌ی بازار کند.

سه گرافیک اصلی خانواده‌ی Intel Arc جداگانه عرضه می‌شوند و برخلاف اعلام برخی از افشاگران‌، از عرضه‌ی هم‌زمان خبری نخواهد بود. به‌گزارش ویدیوکاردز، احتمالاً اینتل به‌زودی نمونه‌ی آزمایشی گرافیک‌های دسکتاپی سری Arc را برای کارشناسان منتخب ارسال می‌کند. این شرکت به‌دنبال آن است که تاحدممکن بازخوردهای منفی را کاهش دهد. گفته می‌شود که بررسی عمیق گرافیک‌های Arc پس از عرضه‌ی این محصولات به بازار منتشر خواهد شد.

اینتل هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی کامل گرافیک‌های سری Arc اعلام نکرده است. نمایندگان این شرکت در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی پی‌سی گیمر اعلام کردند گرافیک‌های جدید تا زمانی که آماده‌ی عرضه نشوند، رسماً معرفی نخواهند شد. مشخص نیست بازه‌ی زمانی ۱۴ مرداد تا ۷ مهر به عرضه‌ی جهانی گرافیک‌های آرک اشاره می‌کند یا شامل عرضه‌ی محدود این محصولات در برخی از بازارهای منتخب است.

راجا کودوری، از اعضای سرشناس اینتل، امروز در توییتر گفت تیم آبی به نقشه‌ی راه قبلی خود متعهد است و قصد دارد در فصل جاری تولید گرافیک‌های سری آرک را افزایش دهد. اینتل پیش‌تر گفته بود گرافیک‌های جدیدش را در فصل سوم عرضه می‌کند. بازه‌ی زمانی فاش‌شده با آنچه اینتل اعلام کرده است، مطابقت دارد.

مشخصات فنی گرافیک‌های کلاس دسکتاپ سری Intel Arc Alchemist

مدل

تراشه‌ی گرافیکی

تعداد هسته‌های Xe

ظرفیت حافظه

باس حافظه

وضعیت

Arc A780

ACM-G10

۳۲

۱۶ گیگابایت GDDR6

۲۵۶ بیت

تأیید عرضه‌نشدن

Arc A770

ACM-G10

۳۲

۱۶ یا ۸ گیگابایت GDDR6

۲۵۶ بیت

تأیید عرضه

Arc A750

ACM-G10

۲۴

۸ گیگابایت GDDR6

۲۵۶ بیت

تأیید عرضه

Arc A580

ACM-G10

۱۶

۸ گیگابایت GDDR6

۱۲۸ بیت

دیده‌شده در یک درایور

Arc A380

ACM-G11

۸

۶ گیگابایت GDDR6

۹۶ بیت

عرضه‌شده

Arc A350

ACM-G11

۶

۴ گیگابایت GDDR6

۶۴ بیت

احتمال عرضه‌نشدن

Arc A310

ACM-G11

۴

۴ گیگابایت GDDR6

۶۴ بیت

دیده‌شده در یک درایور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات