گرافیک پرچمدار Intel Arc A770 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و توان ۱۹۰ وات به نمایش در آمد

پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل برای اولین بار، کارت گرافیک پرچم‌دار A770 را به نمایش گذاشته است. این گرافیک ۱۹۰ وات توانست در بازی Cyberpunk 2077 به نرخ فریم حدوداً ۶۰fps دست پیدا کند.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر چند نفر از اعضای تیم بازاریابی اینتل در همکاری با یوتیوبرها و رسانه‌های مطرح حوزه‌ی فناوری شماری از گرافیک های دسکتاپی سری Arc را به نمایش گذاشته‌اند. در جدیدترین ویدیوی کانال Linus Tech Tips، شاهد نمایش کارت گرافیک Intel Arc A770 هستیم. این اولین بار است که Intel Arc A770 به‌صورت عمومی به نمایش درمی‌آید.

تام پیترسن، از اعضای تیم بازاریابی اینتل، در ویدیوی Linus Tech Tips به‌طور خلاصه به روند بهینه‌سازی بازی‌های ویدیویی برای گرافیک‌های سری Arc اشاره کرد. آن‌طور که پیترسن توضیح می‌دهد، اینتل برای بهینه‌سازی بازی‌ها، آن‌ها را در سه دسته‌ی مختلف جای می‌دهد.

دسته‌ی اول بازی‌هایی نظیر Cyberpunk 2077 و Control و Fortnite هستند که اینتل تمرکز زیادی روی بهینه‌سازی آن‌ها دارد. ویدیوی Linus Tech Tips نشان می‌دهد که گرافیک رده‌بالای اینتل می‌تواند در تنظیمات گرافیکی High و وضوح 1440p، بازی Cyberpunk 2077 را با نرخ حدوداً ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند که بسیار تحسین‌برانگیز است. نرخ فریم اجرایی بازی F1 2021 به ۱۲۰ فریم‌برثانیه هم رسید.

تیم بازاریابی اینتل در حال نمایش کارت گرافیک اینتل Intel Arc 770

ویدیوکاردز می‌نویسد دسته‌ی دوم بازی‌‌ها که فعلاً جزئیات زیادی درباره‌ی آن‌ها نمی‌دانیم بازی‌هایی هستند که بهینه‌سازی کمتری روی آن‌ها اعمال شده، اما با APIهای مدرن نظیر DirectX 12 و Vulkan ساخته شده‌اند. این بازی‌ها نیز قرار است به‌خوبی روی گرافیک‌های اینتل اجرا شوند.

بازی‌های دسته‌ی سوم، آن‌هایی هستند که با DirectX 11 و APIهای قدیمی‌تر ساخته شده‌اند و ظاهراً گرافیک‌های آرک عملکرد خیلی خوبی در این بازی‌ها از خود نشان نمی‌دهند. در حال حاضر اکثر بازی‌‌هایی که روی پلتفرم Steam دردسترس قرار دارند جزو بازی‌های دسته‌ی سوم هستند.

اینتل ادعا کرده که نسبت قیمت به عملکرد گرافیک‌های سری Arc در بازی‌های دسته‌ی اول، قرار است رقبا را در بازار به چالش بکشد. نکته‌ی جالب این است که اینتل می‌گوید قیمت گرافیک‌های دسکتاپی‌اش را براساس عملکرد این محصولات در بازی‌های دسته‌ی سوم تعیین می‌کند. تیم آبی هنوز قیمت A770 را اعلام نکرده است. برخی شایعه‌ها می‌گویند این کارت گرافیک رده‌بالا ۴۰۰ دلار قیمت دارد، اما شاید قیمت محصول حتی پایین‌تر از این باشد.

مشخصات فنی رسمی کارت گرافیک Arc A770 هنوز اعلام نشده است، اما در بخشی از ویدیوی Linus Tech Tips شاهد اورکلاک این کارت گرافیک بودیم. به‌نظر می‌رسد کارت گرافیک یادشده دارای سرعت کلاک پیش‌فرض ۲٫۵ گیگاهرتز و توان ۱۹۰ وات است. پس از اورکلاک، توان Arc A770 به ۲۸۵ وات افزایش پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات