سامسونگ برای پایین‌‌ آوردن دمای اگزینوس ۲۲۰۰، احتمالاً فرکانس آن را کاهش می‌دهد

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مشکل داغ شدن پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰، احتمالاً باعث خواهد شد تا سامسونگ قبل از عرضه‌ی دستگاه‌هایی با این تراشه، سرعت کلاک آن را کاهش دهد.
تبلیغات

روز گذشته ۲۱ دی ۱۴۰۰، افشاگری معتبر در توییتر به نام Ice Universe اعلام کرد که سامسونگ رونمایی از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را به تعویق انداخته و تاریخ دقیق معرفی آن هنوز مشخص نیست. منتشر شدن این خبر همه را غافلگیر کرد، اما می‌توان عملکرد ضعیف این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل اول و داغ شدن آن را دلیل این موضوع دانست.

ظاهراً غول کره جنوبی می‌خواهد با صرف زمان بیشتر، فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی AMD RDNA2 را برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن، دوباره تنظیم کند. فرکانس هدف سامسونگ برای این پردازنده‌ی گرافیکی در ابتدا ۱٫۹۰ گیگاهرتز بود، اما این تراشه در فرکانس ۱٫۹۰ گیگاهرتزی با مشکل داغی رو‌به‌رو است.

 exynos-2200-update-amd

این افشارگر توییتری با رصد کردن تلاش‌های سامسونگ برای حل مشکلات داغ شدن تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰، این‌‌ بار در weibo با انتشار پستی اعلام کرد که مشکل داغ شدن این تراشه همچنان وجود دارد و سامسونگ در‌ نظر دارد با کاهش سرعت کلاک این مشکل را برطرف کند.

شرکت کره‌ای تولید‌کننده‌ی موبایل، فرکانس هدف دوم را به ۱٫۶۹ گیگاهرتز رساند، اما متأسفانه باز‌ هم در تثبیت حرارتی شکست خورد؛ این شرکت در‌ ادامه فرکانس سرعت کلاک را به ۱٫۴۹ گیگاهرتز تغییر داد، اما همچنان به نتیجه‌ی دلخواه نرسید.

به گزارش wccftech و طبق پست Ice Universe، به نظر می‌رسد که سرعت کلاک ۱٫۲۹ گیگاهرتز، فرکانسی است که پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ در آن داغ نمی‌شود؛ احتمال دارد سامسونگ با انجام تغییراتی بتواند سرعت کلاک پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ را به ۱٫۴۹ گیگاهرتز برساند، اما هیچ مدرکی دال بر پیشرفت این شرکت ارائه نکرد.

پیش‌تر گزارشی منتشر شده بود که از احتمال عرضه‌ی انحصاری گوشی‌های سری گلکسی S22 با اسنپدراگون ۸ نسل یک و حذف کامل اگزینوس ۲۲۰۰ خبر می‌داد؛ با‌ این‌‌ حال، برای اطمینان از تمام این شایعات باید همچنان تا زمان عرضه‌ی این سری گوشی منتظر بمانیم.

در حال‌ حاضر، تنها می‌توان اطمینان داشت که سامسونگ و کارمندانش شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا تنظیمات پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 را به نحوی برای رسیدن به آستانه‌ی فرکانسی بدون افزایش دما، تغییر دهند.

از دیدگاه شما، سامسونگ موفق خواهد شد تا مشکل داغ شدن اگزینوس ۲۲۰۰ را برطرف کند؟ آیا به تعویق انداختن زمان معرفی این پردازنده‌ی گرافیکی را اقدام مناسبی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات