با فناوری واقعیت افزوده گوگل، دایناسورها را به خانه خود بیاورید

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ویژگی تازه‌ای مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده به بخش جست‌وجوی خود افزوده‌ است که با استفاده از آن، می‌توانید دنیای ژوراسیک را شبیه‌سازی کنید.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های جذاب گوگل ویژگی جست‌وجوی حیوانات به‌صورت سه‌بعدی است و این شرکت در تازه‌ترین اقدامش، امکان جست‌وجوی سه‌بعدی دایناسورها را نیز به فهرست موجوداتی افزوده است که قابلیت جست‌وجو دارند. در همین زمینه، گوگل با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده، ۱۰ دایناسور مشهور عصر ژوراسیک را به این فهرست اضافه کرده است و کاربران می‌توانند با جست‌وجوی نام آن‌ها، تصور بهتری از شکل ظاهری این موجودات ماقبل تاریخ پیدا کنند.

ویژگی جذاب جست‌وجوی حیوانات با کمک واقعیت افزوده از سال گذشته به گوگل اضافه شد و حالا موجوداتی مانند سگ، گربه، خرس و عنکبوت به‌صورت سه‌بعدی در نتایج این موتور جست‌وجو به‌نمایش درمی‌آیند. چندی پیش نیز، مدل‌هایی از ناسا و مدل‌های آناتومیک و بیولوژیک به این فهرست اضافه شدند و حالا در تازه‌ترین اقدام گوگل با مشارکت شرکت‌های یونیورسال و امبلین و لودیا، امکان جست‌وجوی دایناسورها نیز فراهم شده است.

همکاری یونیورسال در این پروژه از این نظر اهمیت دارد که این شرکت فیلم‌سازی به‌زودی تصویربرداری از تازه‌ترین فیلم مجموعه‌ی دنیای ژوراسیک را در انگلستان از سر می‌گیرد؛ فیلمی که قرار است در سال ۲۰۲۱ اکران شود.

برای بهره‌گیری از این قابلیت، آیپد یا آیفون یا گوشی اندرویدی شما باید با فناوری واقعیت افزوده سازگار باشند. در گوشی‌های اندرویدی، جست‌وجو باید ازطریق مرورگر یا اپلیکیشن گوگل و در iOS باید ازطریق سافاری و کروم انجام شود. تصویر سه‌بعدی دایناسورها متناسب با جایی که قرار است به نمایش دربیایند، امکان کوچک و بزرگ شدن نیز دارد. کاربران iOS برای استفاده از این ویژگی حتما باید جست‌وجو را در مرورگر موبایل خود انجام دهند و این امکان در نسخه‌ی دسکتاپ مرورگرها فعال نیست.

دایناسورهایی که در‌حال‌حاضر امکان جست‌وجو دارند، عبارت‌اند از: تیرانوسوروس رکس (تی‌رکس)، ولوسی رپتور، تریسراتوپس، اسپیناسوروس، استگوساروس، براکیوساروس، آنکیلوساروس، دیلوفوسور، ترانادان و پاراسارولوفوس. درضمن، در اندروید با استفاده از اپلیکیشن‎های دوربین واقعیت افزوده و در iOS با کمک اسکرین رکوردینگ، امکان ضبط ویدئویی تصویر دایناسورها نیز فراهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات