مشخصات کامل کنسول مورد انتظار ROG Ally X ایسوس لو رفت

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
کنسول بازی Asus ROG Ally
تنها چند روز مانده تا رویداد رونمایی ROG Ally X، مشخصات کلیدی این کنسول ایسوس فاش شد.
تبلیغات

یک خرده‌فروشی آنلاین کره‌ای مشخصات کنسول بازی ایسوس مدل ROG Ally X را کمی زودتر از زمان معرفی این دستگاه فاش کرده است. البته در این وب‌سایت، کنسول ایسوس با نام ROG Ally 2 معرفی شده است.

احتمالاً کنسول ROG Ally X با پردازنده‌ AMD سری Ryzen Z1 Extreme با معماری Zen 4 معرفی شود؛ این پردازنده از لیتوگرافی چهار نانومتری بهره می‌برد و دارای ۸ هسته، ۱۶ رشته و ۱۲ واحد محاسباتی RDNA3 است. استفاده از ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5-7467 و یک ترابایت SSD از نوع PCIe 4.0 برای این کنسول بازی محتمل است.

احتمالاً ROG Ally X دارای صفحه‌نمایش هفت اینچی FHD با نرخ نوسازی متغییر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز و سطح روشنایی ۵۰۰ نیت خواهد بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که سیستم دارای یک پورت USB4 با سرعت ۴۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه و سیستم احراز هویت بیومتریک باشد. وزن فاش‌شده‌ی دستگاه، ۶۷۰ گرم است.

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که احتمالاً ایسوس در ROG Ally X ارائه می‌کند، عمر باتری بهتر نسبت‌به نسل گذشته است. به‌طوری که این کنسول بازی احتمالاً دارای باتری ۸۰ وات‌ساعتی خواهد بود که می‌توان تا سه ساعت بازی سنگین و ۱۰ ساعت استفاده عادی روی آن حساب کرد.

قیمت کنسول بازی محبوب ROG Ally Z1 Extreme که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، ۷۰۰ دلار است. شاید مدل ایکس گران‌تر از مدل عادی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات