کنسول دستی ROG Ally ایسوس در اجرای بازی‌ با شبیه‌سازهای مختلف عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کنسول دستی ایسوس ROG Ally
کنسول دستی ایسوس ROG Ally به‌لطف تراشه‌ی Ryzen Z1 می‌تواند ازطریق شبیه‌ساز، بازی God of War 3 را با وضوح 1080p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند.
تبلیغات

APUهای سری AMD Ryzen Z1 با پشتیبانی از AVX-512 در کنسول دستی ایسوس ROG Ally باعث می‌شود این دستگاه عملکرد بسیار خوبی در شبیه‌سازی بازی‌ها داشته باشد.

مدل پایه ROG Ally چند روز قبل با قیمت ۵۹۹ دلار و مدل اکستریم این کنسول دستی با برچسب ۶۹۹ دلاری در آمریکا معرفی شد. یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، بهره گرفتن از APUهای سری Ryzen Z1 است که از AVX-512 پشتیبانی می‌کند و به‌همین دلیل عملکرد بسیار خوبی در شبیه‌سازی‌های مختلف ازجمله RPCS3 ارائه می‌دهد.

به‌عنوان مثال ROG Ally با مصرف ۹ وات برق می‌تواند شبیه‌ساز دلفین را با وضوح 1080p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند. همین شرایط درمورد شبیه‌ساز PS2/PCSX2 نیز صدق می‌کند. کنسول دستی ایسوس همچنین عناوینی مثل God of War Chains of Olympus را با شبیه‌ساز PSP با وضوح 1080p و سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند و مصرف برق آن در این حالت ۷ وات است.

البته راه‌اندازی شبیه‌ساز 3DS Citra روی APUهای AMD به‌دلیل استفاده از OpenGL کار سختی است اما این کار با درایورهای جدید تیم قرمز و بهینه‌سازی‌های خاص OpenGL امکان اجرای برخی بازی‌های 3DS را با وضوح Full HD و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه فراهم می‌کند.

به‌نوشته‌ی WccfTech، شبیه‌ساز ایکس‌باکس ۳۶۰ روی کنسول دستی ROG Ally امکان اجرای بازی Red Dead Redemption را با سرعت متوسط ۳۰ فریم‌برثانیه فراهم می‌کند. توجه داشته باشید در این آزمایش V-Sync غیرفعال بوده و مصرف کنسول به ۴۵ وات افزایش یافته است.

بازی God of War 3 در شبیه‌ساز RPCS3 روی کنسول ROG Ally ایسوس با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه و وضوح 1080p اجرا می‌شود. در مقام مقایسه، استیم‌دک این عنوان را سرعت متوسط ۱۵ تا ۲۵ فریم‌برثانیه و با وضوح 720p اجرا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات