تازه‌واردها بازار کنسول‌های دستی را متحول می‌کنند

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
کسنول دستی PeakDo روی میز
به‌زودی می‌توانیم شاهد رونمایی کنسول‌های دستی جذابی مثل PeakDo باشیم که می‌تواند رقیبی برای پلی‌استیشن پورتال باشد.
تبلیغات

برند چینی PeakDo پیش‌نمایشی از مدل مفهومی کنسول دستی بعدی خود را درمعرض دید قرار داده است. در نگاه اول، این محصول شباهت بسیار زیادی به سایر کنسول‌های دستی مجهز به پردازنده AMD سری Ryzen 7 7440U و Ryzen Z1 دارد؛ اما ازنظر عملکرد، شبیه پلی استیشن پورتال است. این دستگاه اساساً از نمایشگر و گیم‌پد تشکیل شده است و بازی‌ها را از سیستم دیگری استریم می‌کند.

کنسول مفهومی PeakDo به‌جای تکیه بر قدرت پردازنده‌ی داخلی، از دستگاه راه‌ دور برای انتقال محتوا استفاده می‌کند. به‌بیان دیگر، برای استریم بازی به دستگاه دیگری مثل کامپیوتر نیاز دارد. کنسول مذکور با بهره‌گرفتن از اتصال با موج‌های میلی‌متری، نرخ‌ تأخیر استریم بازی‌ها را به‌ حداقل‌ ممکن کاهش می‌دهد. امواج میلی‌متری در وای‌فای نیز استفاده می‌شوند؛ اما شرکت چینی از فرکانس سفارشی برای این کار بهره خواهد گرفت.

کسنول دستی PeakDo روی میز

کنسول دستی بعدی PeakDo از باتری داخلی ۱۰۰ وات‌ساعتی استفاده می‌کند؛ البته می‌توان ظرفیت آن را تا ۱۰۰ وات دیگر افزایش داد. از دیگر ویژگی‌های دستگاه مذکور می‌توان به پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی تا دو برابر ازطریق PCIe Gen 4، پشتیبانی از وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۲ و 5G اشاره کرد.

به‌نوشته‌ی ویدئوکاردز، نسل بعدی کنسول دستی PeakDo به APU Ryzen 7 8840H با حداکثر توان مصرفی ۵۴ وات مجهز خواهد بود. چنین توان مصرفی را معمولاً در سیستم‌های بزرگ‌تر مجهز به خنک‌کننده‌های کارآمد مشاهده کرده‌ایم.

کسنول دستی PeakDo روی میز

جالب اینکه مدل مفهومی کنسول دستی PeakDo فقط برای استریم بازی در نظر گرفته شده است و هیچ جزئياتی درباره‌ی استفاده‌ی مستقل از آن دردسترس نیست. بدین‌ترتیب، ایده‌ی کنسول مذکور با آینده‌ای که در آن بتوان بازی‌ها را در هر جایی و فقط با دستگاهی قابل‌حمل انجام داد، در تضاد است.

قیمت کنسول بازی بعدی PeakDo هنوز مشخص نشده است؛ اما شرکت چینی قصد دارد آن را در سال جاری رسماً روانه‌ی بازار کند. همچنین، با‌توجه‌به عملکرد کنسول مذکور نمی‌توان آن را رقیبی برای استیم دک یا حتی نینتندو سوییچ دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات