بازی Counter-Strike 2 ضعف مک را در حوزه گیمینگ ثابت می‌کند

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
کانتر استرایک ۲ | Counter-Strike 2
ظاهراً گیمرهای مک نمی‌توانند از نسخه‌ی جدید بازی محبوب کانتر استرایک دو موسوم‌ به CS2 لذت ببرند و از شرکت Valve ناامید شده‌اند.
تبلیغات

Valve اخیراً دومین نسخه از بازی محبوب کانتر استرایک (Counter-Strike 2) را منتشر کرده است. این بازی درواقع به‌عنوان به‌روزرسانی رایگان برای دارندگان Counter-StrikeL Global Offensive یا همان CS-GO دردسترس قرار گرفته است. بااین‌همه، این آپدیت کاربران مک را ناامید کرده است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی macOS آن از راه نخواهد رسید.

چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل، Counter-Strike 2 با حجم ۲۶ گیگابایت برای همه‌ی دارندگان CS:GO ازجمله کاربران مک منتشر شد؛ اما پس‌ از نصب روی macOS بسیاری از گیمرها متوجه شدند آپدیت مذکور اساساً باعث بروز مشکل بزرگ در بازی می‌شود؛ به‌طوری‌که اجرای آن عملاً امکان‌پذیر نیست. برخی افراد تلاش کردند تا از راهکاری برای بازگشت به CS:GO استفاده کنند؛ اما این کار نتیجه‌ای نداشته است.

Valve در سکوت خبری نماد macOS را از صفحه‌ی محصول Counter-Strike در فروشگاه استیم حذف و فقط در بخش سؤال و جواب‌های رایج نسخه‌ی دوم بازی به این موضوع اشاره کرد. شرکت بازی‌ساز در پاسخ به پرسش اساسی درباره‌ی پشتیبانی از مک گفت CS2 درحال‌حاضر برای این سیستم‌عامل دردسترس نیست.

ظاهراً Valve موفق نشده به‌اندازه‌ی کافی به کاربران مک هشدار دهد و بسیاری از آن‌ها هزاران ساعت در CS:GO صرف و صدها دلار برای خرید اقلام درون‌برنامه‌ای هزینه کرده‌اند. یکی از گیمرهای مک در ردیت نوشت:

من حدود ۶,۰۰۰ ساعت CS:GO بازی کرده‌ام و حدود ۵۰۰ دلار موجودی دارم. آیا الآن قرار است بی‌خیال همه‌ی این موارد شوم؟ باید آن‌ها را به‌عنوان خاطراتی از گذشته در نظر بگیریم که هرگز دوباره تکرار نخواهند شد؟ واقعاً باور داشتم که Valve نسخه‌ی دوم بازی را برای MacOS نیز منتشر خواهد کرد. با‌توجه‌به تراشه‌های قدرتمند اپل در مک‌های جدید برای امکان‌پذیر‌کردن اجرای بازی‌ها در سیستم‌عامل macOS، احساس من این بود شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. متأسفم دوستان؛ اما درحال حاضر از Valve بسیار ناامیدم و مطمئنم شما گیمرهای CS:GO اندازه‌ی من برای انتشار نسخه‌ی دوم روی macOS هیجان‌زده بودید.
- rey1ce

نسخه‌ی دوم کانتر استرایک که گیمرها از مدت‌ها قبل درانتظارش به‌سر می‌بردند، رسماً معرفی و بسیاری از نقشه‌های محبوب در آن آپدیت شده است. این بازی اکنون از موتور Valve موسوم‌ به Source 2 استفاده می‌کند که بافت‌های واضح‌تر و نورپردازی واقعی‌تر و هندسه‌ی جدیدتری را به‌ارمغان می‌آورد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات