پای ایکس باکس ۳۶۰ به کلاهبرداری در بازار بورس آمریکا باز شد!

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کلیدهای کنترلر کنسول ایکس باکس سری ایکس
یک کلاهبردار بازارهای مالی، اطلاعات محرمانه‌ی شرکت‌ها را ازطریق ایکس‌باکس ۳۶۰ برای همکارانش می‌فرستاد. او پس از کسب ۴۰۰٬۰۰۰ دلار سود، دستگیر شد.
تبلیغات

آنتونی ویجیانو، تحلیلگر سرمایه‌گذاری و کارمند سابق شرکت گلدمن ساکس، به معاملات نهانی متهم شده است که جرمی بزرگ محسوب می‌شود. ظاهراً دو نفر از دوستان ویجیانو در جرائمش با او همکاری کرده‌اند.

منظور از معاملات نهانی، خرید و فروش سهام شرکت بر مبنای اطلاعات غیرعلنی مربوط‌ به آن شرکت است. انجام معامله‌ی نهانی در اکثر کشورها غیرقانونی است، چون اینگونه معاملات بر اساس افشای اطلاعات محرمانه انجام می‌گیرند.

شاکیان ادعا می‌کنند که ویجیانو ازطریق پیام‌های رمزنگاری‌شده و سرویس چت صوتی کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت، جزئیاتی محرمانه به دو نفر از دوستانش داده است تا آن‌ها معاملات ویژه‌ای در بازار سهام انجام دهند.

بر اساس بیانیه‌ی وزارت دادگستری ایالات متحده، FBI به‌طور مخفیانه چت‌های صوتی ویجیانو را ضبط کرد. او در چت‌های موردبحث به‌صراحت اعتراف می‌کند که اطلاعات غیرقانونی را (احتمالاً ازطریق ایکس باکس ۳۶۰) به دوستانش داده است.

ویجیانو در پیام‌هایش به یکی از دوستان خود می‌گوید سرویس چت ایکس‌باکس ۳۶۰ همچون پیام‌رسان سیگنال قابل‌رهگیری نیست. ویجیانو به‌همراه کریستوفر سالامون (دوست دوران بچگی‌اش) و استفن فورلانو (همکارش) حداقل ۴۰۰٬۰۰۰ دلار سود ازطریق معاملات نهانی به جیب زد.

مشخص نیست که دوستان ویجیانو نیز مشغول استفاده از ایکس‌باکس ۳۶۰ بوده‌اند یا نه. FBI می‌گوید فورلانو و ویجیانو ازطریق ایمیل و پیام‌های محوشونده در اینستاگرام با هم ارتباط داشته‌اند و تمامی پیام‌هایشان در سیگنال ردوبدل نشده؛ به گفته‌ی FBI، ویجیانو «از سرویس چت صوتی یک کنسول بازی» استفاده می‌کرده است.

زمان زیادی از تولد ایکس‌باکس ۳۶۰ می‌گذرد، اما برخی از گیم‌نت‌های ایرانی هنوز هم این کنسول را دارند. قیمت کنسول ایکس باکس ۳۶۰ بسیار کمتر از قیمت کنسول بازی نسل نهمی مایکروسافت است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات