مایکروسافت خطاب به بریتانیا: حاضریم قرارداد ۱۰ ساله با سونی بر سر Call of Duty ببندیم

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد
مایکروسافت قصد دارد به‌منظور رفع نگرانی‌های دولت بریتانیا، قراردادی ۱۰ ساله با محوریت بازی‌های سری Call of Duty به سونی پیشنهاد کند.
تبلیغات

مایکروسافت گفته است که برای رفع نگرانی‌های دولت بریتانیا درباره‌ی قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری این شرکت با اکتیویژن بلیزارد، حاضر است که بازی‌های مجموعه‌ی Call of Duty را به‌مدت ۱۰ سال برای کنسول‌های سونی لایسنس کند.

به‌گزارش رویترز و به‌نقل از اسناد رسمی دولت بریتانیا، مایکروسافت طرحی پیشنهاد داده است که به روایت این شرکت، برابری پلتفرم‌های پلی استیشن و ایکس باکس را درباره‌ی Call of Duty تضمین می‌کند. همچنین، مایکروسافت به‌دنبال انتشار گسترده‌ی Call of Duty و سایر بازی‌های اکتیویژن روی سرویس‌های گیمینگ ابری است.

از زمان اعلام تمایل مایکروسافت به تصاحب اکتیویژن، سونی به‌شدت علیه این قرارداد موضع گرفته است. ژاپنی‌ها معتقدند که مایکروسافت پس از تصاحب اکتیویژن، بازی‌های سری Call of Duty را انحصاری می‌کند.

سونی در جدیدترین نمونه به نهادهای رگولاتوری بریتانیا گفته که احتمال دارد مایکروسافت نسخه‌ای از Call of Duty را روی پلی استیشن منتشر کند که باگ‌های زیادی دارد.

در همین زمینه، نهادهای رگولاتوری آمریکا و اروپا و بریتانیا از مایکروسافت شکایت کرده‌اند. مایکروسافت برای جلب رضایت نهادهای رگولاتوری، قراردادی ۱۰ ساله با نینتندو و انویدیا امضا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات