تماشا کنید: مایکروسافت هوش مصنوعی را به بازی Minecraft اضافه می‌کند؟

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بازی ماینکرفت
ظاهراً مایکروسافت در کنار توسعه‌ی چت‌بات بینگ، قصد دارد هوش مصنوعی را به بازی ماینکرفت نیز اضافه کند.
تبلیغات

مایکروسافت در موتور جست‌و‌جوی بینگ به‌شدت روی هوش مصنوعی متمرکز شده است و ظاهراً قصد دارد مدل هوش مصنوعی دیگری برای گیمرها توسعه دهد. منابع آگاه ادعا می‌کنند هوش مصنوعی جدید مایکروسافت برای کنترل شخصیت‌ها در بازی ماینکرفت کاربرد دارد.

گفته می‌شود مایکروسافت نسخه‌ی هوش مصنوعی ماینکرفت را در جلسه‌ای محرمانه با حضور کارکنان شرکت به‌نمایش درآورده است. Neowin می‌نویسد اضافه کردن هوش مصنوعی به ماینکرفت سخت‌تر از حد تصور است.

برخی از کارها در بازی ماینکرفت به چند شیوه قابل‌انجام هستند و احتمالاً هوش مصنوعی راه‌های جدیدی برای انجام این کارها ارائه خواهد داد.

ویدیوی بالا که توسط حساب توییتری WalkingCat فاش شده، نسخه‌ی هوش مصنوعی ماینکرفت را نشان می‌دهد. در حالت عادی برای ایجاد سازه‌های جدید در ماینکرفت باید ساعت‌ها یا حتی روزها زمان صرف کنید، با این‌حال در نسخه‌ی هوش مصنوعی از طریق متن به بازی دستور می‌دهید که سازه‌ی مدنظر شما را خلق کند.

ظاهرا مایکروسافت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اضافه کردن ابزار هوش مصنوعی به نسخه‌ی عمومی ماینکرفت ندارد. گفته می‌شود پژوهشگران هوش مصنوعی قبلا از بازی ماینکرفت برای اهداف تحقیقاتی استفاده کرده‌اند. ماینکرفت دنیایی بی‌انتها دارد که در آن می‌توانید به ساخت‌وساز مشغول شوید.

OpenAI، خالق چت‌بات ChatGPT که ارتباط نزدیکی با مایکروسافت دارد، سال گذشته مقاله‌ای با محوریت تحقیقاتی که روی بازی ماینکرفت انجام داده است، منتشر کرد. OpenAI با استفاده از ده‌ها هزار ساعت ویدیوی گیم‌پلی بازی ماینکرفت، هوش مصنوعی جدیدی توسعه داد تا گیمر بتواند برخی از کارهای پیچیده‌ی بازی را ساده‌تر انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات