دوران طلایی گیمرها؛ انویدیا در توسعه DLSS 3 سنگ تمام می‌گذارد

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
فناوری DLSS 3 در CES 2023
به‌روزرسانی جدید فناوری DLSS 3 به زودی بهبود کیفیت تصویر، کاهش پدیده‌ی گوستینگ و نرمی تصاویر بیشتری را برای بازی‌های متعدد به ارمغان می‌‌آورد.
تبلیغات

انویدیا در جریان رویداد CES 2023 اعلام کرد که به‌روزرسانی بزرگی برای DLSS 3 در راه است. این به‌روز‌رسانی تا پایان سه‌ ماه آینده ارائه خواهد شد و با بهبود‌های عمده‌ای برای گیمرها همراه خواهد بود.

DLSS 3.0 چیست و چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد؟
DLSS 3.0 چیست و چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد؟
مطالعه '12

این شرکت با انتشار پستی توضیح داد که به لطف پیشرفت‌های مداوم هوش مصنوعی به زودی شاهد تغییراتی در DLSS Super Resolution (تولید تصویری با رزولوشن و وضوح بالا)، DLAA (ارائه‌ی جلوه‌های بصری جذاب‌) و قابلیت Frame Generation فناوری DLSS 3 خواهیم بود. لازم به ذکر است که این بهبود‌ها به بازی‌هایی که درحال‌حاضر از DLSS 3 پشتیبانی می‌کنند، محدود نخواهند بود و برای تمام گیمرهایی که از گرافیک‌های GeForce RTX استفاده می‌کنند، ارائه می‌شوند.

بازی‌های DLSS 3 جدید

بنابراین حتی اگر از پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر، مانند RTX 20 یا RTX 30 استفاده می‌کنید، بهبود‌های جدید‌ترین به‌روز‌رسانی را دریافت خواهید کرد که شامل پیشرفت‌های زیر است:

  • پیشرفت‌های شبکه‌ی هوش مصنوعی برای Frame Generation فناوری DLSS که از داده‌های موتور بازی بهره‌ی بیشتری می‌برد و پایداری رابط کاربری و کیفیت تصویر را در حرکت‌های سریع بهبود می‌بخشد.
  • شبکه‌ی هوش مصنوعی به‌روزرسانی شده‌ای برای حالت DLSS Super Resolution Ultra Performance که ثبات جزئیات دقیق و بهبود کیفیت کلی تصویر را به همراه دارد.
  • شبکه‌ی هوش مصنوعی به‌روز‌رسانی‌ شده‌ای برای فناوری DLAA انویدیا که علاوه بر بهبود کیفیت تصویر، گوستینگ را کاهش داده و در کنتراست بالا تصاویر را نرم‌تر به گیمر نمایش می‌دهد. (پدیده‌ی گوستینگ - Ghosting دنباله‌ی شبح‌مانند روی اجسام متحرک را در تصویر ایجاد می‌کند.)‌

انویدیا با انتشار تصویر زیر فناوری DLSS 3 که در حال حاضر وجود دارد را با آخرین نسخه‌ای از آن که قرار است به زودی منتشر شود، در بازی Cyberpunk 2077 مقایسه کرده است.

مقایسه DLSS 3

به گزارش Wccftech و طبق گفته‌ی تیم سبز، این به‌روزرسانی از طریق وصله‌های درون‌بازی و همچنین از طریق درایورهای Game Ready انویدیا ارائه می‌شود و اولین بازی‌هایی که آن را دریافت می‌کنند، Cyberpunk 2077، The Witcher 3: Wild Hunt و Portal with RTX خواهند بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات