مدیرعامل اپیک گیمز: بازی فورتنایت امسال به آیفون برمی‌گردد

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اجرای بازی بازی فورتنایت / Fortnite روی آیفون آی او اس اپل / Apple iOS iPhone
تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، می‌گوید در سال جاری میلادی بازی محبوب فورتنایت باردیگر برای آیفون و آیپد دردسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، می‌گوید بازی فورتنایت در سال ۲۰۲۳ دوباره برای iOS و iPadOS در‌دسترس قرار می‌گیرد. اپیک گیمز از سال ۲۰۲۰ وارد جنگ حقوقی بزرگی با اپل شده که در نتیجه‌ی آن، فورتنایت از اپ استور حذف شده است.

به‌گزارش اپل اینسایدر، اپیک گیمز، بزرگ‌ترین منتقد سیاست‌های مالی اپل، در سال ۲۰۲۰ درگاه پرداخت مستقیم به فورتنایت اضافه کرد و با واکنش فوری اپل، این بازی از دسترس کاربران اپ استور خارج شد. اپیک گیمز کار را به دادگاه کشاند و اپل دربرابر قاضی پرونده از مواضعش دفاع کرد.

سوئینی هنوز دقیقاً نگفته که فورتنایت چگونه قرار است مجدداً در اپ استور منتشر شود. رأی دادگاه تجدیدنظر پرونده‌ی اپل و اپیک گیمز در سال ۲۰۲۳ صادر می‌شود. اگر این دو شرکت با‌هم به‌توافق برسند، ممکن است وعده‌ی تیم سوئینی رنگ حقیقت به خود بگیرد. تیم سوئینی ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت در‌صورت لزوم پرونده‌ی اپل را به دیوان عالی ایالات متحده می‌برد.

دومین سناریو احتمالی، ساخت فروشگاه آنلاین اپیک گیمز در iOS است. به‌موجب قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، اپل احتمالاً از سال آینده مجبور می‌شود به انحصارگرایی اپ استور در iOS خاتمه دهد. مقاومت اپل ممکن است اِعمال این تغییر بزرگ را به سال ۲۰۲۴ موکول کند. اواخر سال گذشته‌ی میلادی، در گزارشی اعلام شد که اپل سال ۲۰۲۳ با انتشار iOS 17 مجوز ورود فروشگاه‌های متفرقه به آیفون را صادر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات