فورتنایت به iOS برمی‌گردد؛ ولی نه در اپ استور

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس استریم بازی انویدیا می‌تواند فورتنایت را دردسترس کاربران iOS قرار دهد.
تبلیغات

اپل در مرداد ماه سال جاری، فورتنایت را به دلیل تنش‌هایی که با اپیک گیمز داشت از اپ استور حذف کرد؛ ماجرا زمانی شروع شد که اپیک گیمز برای پرداخت نکردن کارمزد ۳۰ درصدی اپل، از درگاه پرداخت خود در بازی فورتنایت استفاده کرد و به‌نوعی قوانین اپل را دور زد، اپل نیز برای تلافی فورتنایت را از اپ استور کنار گذاشت و در بیانیه‌ای علت این کار را نقض قوانین فروشگاه خود از سوی اپیک گیمز اعلام کرد.

در آگوست (مرداد) سال‌جاری نیز اپیک گیمز بعد از حذف فورتنایت از اپ استور در اقدامی که به‌نظر می‌رسید از قبل برنامه‌ریزی شده بود با طرح دادخواست و کمپین مطبوعاتی علیه اپل، این شرکت را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کرد. حال به گفته‌ی خبرگزاری BBC، اپیک گیمز برای راه‌یابی دوباره به پلتفرم اپل قصد دارد با استفاده از سرویس بازی ابری انویدیا «Geforce Now» فورتنایت را دوباره به iOS برگرداند.

گفته می‌شود، انویدیا نسخه‌ای از سرویس بازی ابری GeForce Now را توسعه داده است که در مرورگر سافاری (Safari) در iOS و iPadOS کار می‌کند و به‌نظر می‌رسد فورتنایت عنوان اصلی این پلتفرم برای دستگاه‌های اپل باشد تا بتواند جای خالی بازی حذف‌شده در اپ استور را پُر کند.

استفاده از سرویس استریم جدید به اپیک گیمز اجازه می‌دهد تا ممنوعیت اپل را به‌نوعی دور بزند. بدین‌ترتیب دارندگان آیفون و آیپد ازطریق اشتراک پایه‌ی رایگان GeForce Now قادر به اجرای فورتنایت بدون پرداخت هزینه‌ای خواهند بود؛ اگرچه انویدیا استفاده‌ی رایگان از این سرویس را به مدت‌زمان یک ساعت محدود کرده است.

پیش‌تر، سایر سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استدیا و مایکروسافت ایکس کلاد و سرویس جدید آمازون لونا، برنامه‌هایی را برای دسترسی به کاربران iOS ازطریق مرورگر سافاری ارائه داده‌اند؛ اما فورتنایت در هیچ یک از این سرویس‌ها دردسترس نیست؛ بدین‌ترتیب از سرویس جدید انویدیا به‌عنوان تنها روش بازی کردن فورتنایت در آیفون یا آیپد یاد می‌شود.

انویدیا هنوز به‌صورت رسمی انتشار سرویس جدید را برای سیستم‌عامل iOS اعلام نکرده است؛ اما انتظار می‌رود این کار را قبل از تعطیلات زمستانی انجام دهد؛ پیش‌تر، سرویس استریم انویدیا برای کاربران مک دردسترس بود.

پس از آن‌که قاضی کالیفرنیا درخواست «اپیک گیمز» را مبنی بر عرضه‌ی دوباره‌ی فورتنایت در فروشگاه اپ استور را رد کرد، پرونده‌ی قضایی بین اپل و اپیک گیمز قرار است در ماه مه (اردیبهشت) سال آینده ادامه پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات