مایکروسافت می‌گوید «سال‌ها» تا عرضه کنسول استریم بازی ایکس باکس فاصله داریم

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس برند ایکس باکس می‌گوید کنسول استریم بازی مایکروسافت به‌ این‌ زودی‌ها از راه نمی‌رسد. این کنسول مدتی پیش در یکی از تصاویر رسمی دیده شده بود.
تبلیغات

فیل اسپنسر، رئیس شاخه‌ی گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه با خبرگزاری وال‌استریت ژورنال گفت «سال‌ها» تا عرضه‌ی کنسول استریم بازی ایکس باکس فاصله داریم. این کنسول استریم بازی مدتی پیش در یکی از تصاویر رسمیِ منتشرشده‌ی مایکروسافت دیده شده بود. فیل اسپنسر در مصاحبه‌اش گفت:

Keystone کدنام محصولی بود که به‌صورت داخلی مشغول کار روی آن بودیم؛ محصولی که در دسته‌ی کنسول‌های استریم جای می‌گرفت. این کنسول ارزان بازی‌ها را به‌طور محلی اجرا نمی‌کند. با متصل‌کردن دستگاه به تلویزیون می‌توانید بازی‌های ایکس باکس را استریم کنید. ما اپلیکیشنی برای تلویزیون‌های سامسونگ منتشر می‌کنیم که اجرای بازی‌های ایکس باکس را امکان‌پذیر می‌کند. من هنوز هم نمونه‌ی پیش‌تولید محصول را دارم و آن را در قفسه‌ی پشت کامپیوترم گذاشته‌ام.
کنسول ایکس باکس Keystone

کنسول استریم بازی Keystone به رنگ سفید در بالای قفسه‌ی شخصی فیل اسپنسر دیده می‌شود

با اینکه اسپنسر Keystone را پروتوتایپ و نه محصول نهایی خطاب می‌کند، مایکروسافت سال گذشته رسماً از برنامه‌هایش برای عرضه‌ی این کنسول استریم بازی خبر داده بود. بااین‌حال طبق‌ گفته‌های رئیس ایکس باکس، به‌ این‌زودی‌ ها قرار نیست شاهد عرضه‌ی Keystone باشیم. به‌گزارش ورج، فیل اسپنسر می‌گوید:

ممکن است روزی دستگاه استریم بسازیم؟ معتقدم که چنین کاری خواهیم کرد؛ اما به‌نظرم تا فرارسیدن آن زمان سال‌ها فاصله داریم.

هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که چرا مایکروسافت تصمیم گرفته است فعلاً عرضه‌ی کنسول استریم بازی ایکس باکس را لغو کند؛ اما احتمالاً دلیل اصلی به ابعاد دستگاه مربوط می‌شود. Keystone شبیه نسخه‌ی کوچک‌تر ایکس باکس سری اس است؛ درحالی‌که مشتریان امروزی به دستگاه‌هایی مثل کروم کست عادت کرده‌اند که اساسا دانگل هستند. مایکروسافت در تمامی بیانیه‌های مربوط به Keystone، این محصول را «دستگاه استریم» خطاب کرد نه دانگل؛ اما همچنان بسیاری از کاربران منتظر عرضه‌ی دانگل ایکس باکس بودند.

مایکروسافت پیش از انتشار Xbox Cloud Gaming برای تلویزیون‌های هوشمند، باید این سرویس را کمی بهینه‌تر کند. ردموندی‌ها پیش‌تر اپلیکیشن Xbox TV را برای تلویزیون‌های سامسونگ منتشر کرده‌اند؛ اما این اپلیکیشن صرفاً از استریم بازی با وضوح 1080p و نرح ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. سرویس‌های رقیب مثل گوگل استیدیا که به‌زودی تعطیل می‌شود و GeForce Now استریم بازی با وضوح 4K را در تلویزیون‌ها ممکن می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات