مایکروسافت به‌طور غیرمستقیم، کنسول استریمینگ Keystone را به‌نمایش گذاشت

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد مایکروسافت کنسول بازی بعدی خود موسوم به Keystone را به‌طور غیرمستقیم به‌نمایش گذاشته است و شاید این محصول در فصل تعطیلات عرضه شود.
تبلیغات

فیل‌ اسپنسر، مدیرعامل واحد سرگرمی‌های مایکروسافت و رهبر تیم ایکس باکس با انتشار پستی جدید، بیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس استودیو بازی‌سازی Bethesda را تبریک گفت و تصویری از مجسمه‌ی Vault Boy در قفسه‌ی دفتر کار خود به‌اشتراک گذاشت. این مجسمه، فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد اما نکته‌ی جالب درمورد عکس مذکور این است که کنسول معرفی‌نشده‌ی ایکس باکس درکنار یک کنترلر در آن دیده می‌شود.

اگرچه درابتدا به‌نظر می‌رسد که این کنسول، یک ایکس باکس سری S است، اما با نگاه دقیق‌تر متوجه خواهید شد که ابعاد آن بسیار کوچک‌تر از کنسول مذکور است. درواقع این دستگاه کمی عریض‌تر از کنترلر ایکس باکس کناری آن است و ارتفاع بسیار کمی دارد. بسیاری از افرادی که این تصویر را مشاهده کرده‌اند، معتقد هستند این دستگاه درواقع کنسول استریمینگ مایکروسافت موسوم به Keystone است؛ محصولی که توسعه‌ی آن طبق شایعات، از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

کنسول ایکس باکس Keystone

برخلاف کنسول‌های سری S و X ایکس باکس که امکان اجرای بازی‌های بومی را با سخت‌افزار داخلی فراهم می‌کنند، Keystone دستگاهی است که صرفاً برای استریم بازی‌ ازطریق اینترنت طراحی شده است. این محصول به‌طور مستقیم با سرویس ایکس‌ باکس Game Pas و Cloud Gaming ادغام می‌شود و جایگزینی کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای کنسول‌های دستی و کامیپوترهای گیمینگ است.

به‌نوشته‌ی WindowsCentral، این احتمال وجود دارد Keystone علاوه‌بر ارائه‌ی تجربه‌ای لذت‌بخش از اجرای بازی‌های ابری، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های رسانه‌ای محبوبی مثل نتفلیکس و Hulu را نیز ارائه دهد. این ویژگی باعث می‌شود که دستگاه مذکور به یک محصول سرگرمی جذاب تبدیل شود که می‌توان از آن برای اجرای جدیدترین بازی‌های گرافیکی یا پخش جدیدترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بهره برد.

اوایل سال جاری که خبرهای مرتبط با کنسول استریمینگ Keystone مایکروسافت منتشر شد، هیچ اطلاعاتی درمورد تاریخ معرفی آن دردسترس قرار نگرفت. اکنون با توجه به این‌که فیل اسپنسر کنسول مذکور را به‌طور غیرمستقیم به‌نمایش گذاشته است، به‌نظر نمی‌رسد زمان زیادی تا رونمایی از آن باقی مانده باشد. علاوه‌براین انتظار می‌رود مایکروسافت Keystone را در فصل تعطیلات عرضه کند زیرا این کنسول ارزان‌قیمت می‌تواند هدیه‌ای عالی برای گیمرهای سرتاسر جهان باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات