ایلان ماسک: امکان اجرای همه بازی‌های استیم در خودروهای تسلا فراهم خواهد شد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک می‌خواهد دارندگان سایبرتراک بتوانند سایبرپانک را در این خودرو بازی کنند.
تبلیغات

ایلان ماسک اعلام کرده است که در حال کار روی امکان اجرای کتابخانه‌ی بازی‌های استیم در خودروهای تسلا است. ماسک در پاسخ به توییتی از حساب رسمی Cyberpunk 2077 CD Projekt Red و رایان مک‌کافری از IGN گفت تسلا در تلاش است تا بازی‌های استیم را به‌طورکامل دردسترس دارندگان خودروهای تسلا قرار دهد.

این سطح از پشتیبانی تقریباً از وعده‌ی استیم‌داک نیز بیشتر است. به‌عبارت‌دیگر، اگر یکی از بازی‌های استیم روی خودروهای تسلا اجرا نشود، این مسئله به‌عنوان باگ در نظر گرفته خواهد شد.

تامزهاردور گزارش می‌دهد در پیام بعدی منتشرشده در توییتر، شخصی پرسیده است: «آیا سایبرپانک بخشی از ضمانت سایبرتراک خواهد بود یا خیر؟» ماسک در پاسخ به این پرسش به‌سادگی پاسخ داد: «۱۰۰ درصد.»

ایلان ماسک پیش‌از‌این اعلام کرده بود کاربران می‌توانند سایبرپانک ۲۰۷۷ و The Witcher 3 را روی سیستم سرگرمی داخلی بازسازی‌شده‌ی این شرکت بازی کنند؛ بنابراین، پیش از انتشار توییت امروز، جزئیاتی درباره‌ی این اقدام تسلا دردسترس قرار گرفته بود. بااین‌حال، هدف از سازگاری گسترده‌ با پشتیبانی کامل از کتابخانه‌ی بازی‌های پی‌سی استیم، خبر بزرگی محسوب می‌شود.

نمای سه چهارم اصلی تسلا سایبرتراک / Tesla Cybertruck

تسلا با معرفی اولین سواری برقی ممتاز خود، یعنی مدل اس، در سال ۲۰۱۲، مرزها را با ارائه‌ی امکانات سرگرمی و اطلاعاتی داخلی این خودرو جابه‌جا کرد. بااین‌حال، با حرکت تسلا از سیستم‌هایی مبتنی‌بر تراشه‌های اتم اینتل به APUهای مدرن سری رایزن شرکت AMD قابلیت سرگرمی این صفحه‌نمایش بزرگ بهبود یافته است.

گیمرهای استیم باید انتظار چه‌نوع عملکردی را از خودرو تسلای مجهز به تراشه‌ی AMD خود داشته باشند؟ برخی آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز به تراشه‌ی AMD در استفاده از برنامه‌های عمومی، سه تا چهار برابر سریع‌تر از سیستم‌های مبتنی‌بر پردازنده‌های اینتل عمل می‌کند. درزمینه‌ی اجرای بازی‌ها، فعلاً فقط ادعای تسلا را داریم که اعلام می‌کند سیستم اطلاعات سرگرمی اصلاح‌شده‌ی این شرکت قدرتمندتر از پلی‌استیشن ۵ است.

طبق گزارش‌های اخیر، ظاهراً تسلا از تراشه‌ی سفارشی‌سازی شده‌ی Ryzen YE180FC3T4MFG بهره می‌برد که شامل چهار هسته‌ی ۱۲ نانومتری ۳٫۸ گیگاهرتزی Zen پلاس با چهار مگابایت حافظه‌ی نهان L3 است. علاوه‌براین از شتاب‌دهنده‌ی سه‌بعدی حاصل هسته‌های گرافیکی داخلی RDNA2 پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است سیستم سرگرمی تسلا از سیستم‌عامل سفارشی‌شده‌ی لینوکس استفاده می‌کند.

اگرچه خودروهای تسلا از سیتسم کمک‌راننده‌ی قدرتمندی بهره می‌برند، انتظار نداریم که دارندگان این خودروها هنگام کنترل وسیله‌ی نقلیه، سرگرم بازی در استیم شوند. بااین‌حال، سیستم سرگرمی داخلی این خودرو می‌تواند برای مسافران و مواقعی مفید باشد که راننده‌ها در حال توقف برای شارژ هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات