ایلان ماسک برای توقف ربات ردیابی جت شخصی‌اش باید ۵۰ هزار دلار بپردازد

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نوجوانی که رباتی توییتری برای ردیابی لحظه‌ای جابه‌جایی جت شخصی ایلان ماسک ساخته بود، برای توقف این ربات از کارآفرین میلیاردر خواست ۵۰ هزار دلار بپردازد.
تبلیغات

جک سوینی، نوجوانی ۱۹ ساله‌ای است که با تولید ربات‌هایی، داده‌های مکانی افراد مشهوری مانند بیل گیتس و جف بزوس را در توییتر منتشر می‌کند و در‌ اختیار عموم قرار می‌دهد. این نوجوان با تولید رباتی به نام ElonJet در توییتر برای ردیابی و توییت بلند شدن و فرود جت شخصی ایلان ماسک به شهرت رسید و توانست ۱۸۰ هزار فالوور به دست آورد.

به گزارش Digitaltrends، سوئینی، ۲۶ ژانویه ۲۰۲۲ (۶ بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرد که ماسک با او تماس گرفته و از او خواسته تا ربات ElonJet را به دلیل دغدغه‌های امنیتی حذف کند.

حساب توییتری ElonJet در تیر ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۱۸۵ هزار فالوور دارد. این ربات با استفاده از داده‌های موجود اطلاعات مربوط به هر بار پرواز جت شخصی ماسک، به‌طور خودکار توییتی از اطلاعات بلند شدن و فرود آن منتشر می‌کند.

elonjet-tweet

اولین واکنش ایلان ماسک به این ربات این بود که با ارسال پیامی در توییتر از سوئینی خواست تا در ازای دریافت ۵ هزار دلار این ربات را متوقف کند.

سوئینی در پاسخ به ماسک گفت:

می‌توانی پیشنهادت را به ۵۰ هزار دلار تغییر دهی؟ با ۵۰ هزار دلار راحت‌تر می‌توانم هزینه‌های کالج را پرداخت کنم و شاید حتی بتوانم با مانده‌ی این پول تسلا مدل ۳ نیز تهیه کنم.

ماسک در پاسخ به درخواست سوئینی گفت که باید بیشتر در مورد رقم پیشنهادی او برای توقف ربات توییتر ElonJet فکر کند؛ مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در‌ نهایت اعلام کرد:

به نظرم پرداخت ۵۰ هزار دلار برای توقف این ربات کار عاقلانه‌ای نیست.

سوئینی در مکالماتش با ماسک حتی راه‌هایی برای سخت‌تر کردن امکان ردیابی جت‌های شخصی را برای او توضیح داد؛ اگرچه این نوجوان همچنان می‌تواند با وجود این اقدامات جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی کند.

جک سوئینی که خود را یکی از طرفداران ایلان ماسک معرفی می‌کند، اعلام کرد که حتی اگر پولی دریافت نکند، ایجاد ربات توییتر ElonJet و ۱۴ ربات ردیابی دیگر برای او تجربه‌ای مثبت و موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

سوئینی با تولید ربات‌های ردیابی، نحوه‌ی کدنویسی را آموخت و با تعداد فالوورهایی که با تولید ربات‌های ردیابی به‌ دست آورد توانست به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن پاره‌وقتی در UberJets مشغول به کار شود.

ماسک سال گذشته در توییتی اعلام کرده بود که انتشار اطلاعات مربوط به جابه‌جایی جت شخصی او مسئله‌ای امنیتی تلقی می‌شود.

جک سوئینی در آخرین پیام خود به ماسک اعلام کرد که شاید به‌جای ۵۰ هزار دلار، پیشنهاد شرکت در دوره‌ای کارآموزی را نیز بپذیرد؛ ماسک هنوز به درخواست سوئینی پاسخی نداده است. باید دید که در‌ نهایت تصمیم مدیرعامل تسلا، پس از گذراندن تعطیلات در هاوایی چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات