Steam Deck با ویندوز 11 سازگار خواهد بود

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ولو می‌گوید انتظار دارد ویندوز 11 به‌خوبی روی Steam Deck اجرا شود و فعلا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
تبلیغات

ولو استیم دک (Steam Deck) را به‌عنوان پی‌سی گیمینگ قابل‌حملی معرفی کرده است که در اجرای برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف احتمالا چیزی از پی‌سی معمولی کم ندارد. البته ویژگی‌های استیم دک مانند گزینه‌های شخصی‌سازی خود بیانگر این است که این دستگاه همچون پی‌سی آزادی‌عمل زیادی به کاربران می‌دهد.

افزون‌براین، می‌دانیم تا زمان عرضه ویندوز 11 مدت زیادی باقی نمانده است و براساس شنیده‌ها‌، قرار است آینده پی‌سی گیمینگ را در سال‌های آینده‌ تغییر دهد. حال ممکن است برای برخی این سؤال پیش بیاید که آیا استیم دک برای انتشار جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت آماده است یا خیر.

گرگ کومر، طراح استیم دک، در مصاحبه اخیرش با نشریه پی‌سی‌گیمر دراین‌باره صحبت کرده است. او می‌گوید ولو بابت سازگاری استیم دک با ویندوز 11 نگرانی ندارد. او به این موضوع نیز اشاره می‌کند که آن‌ها مشغول کار روی ماژول Trusted Compatibility یا TPM و در حال همکاری با شرکت AMD، تأمین‌کننده پردازنده‌های استیم دک هستند تا مطمئن شوند استیم دک با ویندوز 11 سازگار خواهد بود.

کومر توضیح می‌دهد: «در‌حال‌حاضر، مشغول کار روی TPM هستیم. تاکنون، بیشتر تمرکز خود را روی سازگاری استیم دک با ویندوز 10 گذاشته بودیم؛ به‌همین‌دلیل، خیلی روی ویندوز 11 کار نکرده‌ایم. البته انتظار داریم استیم دک بتواند ویندوز 11 را به‌خوبی اجرا کند. همچنین، صحبت‌هایی با AMD کرده‌ایم که در سطح BIOS بتوانیم شرایط اجرای ویندوز 11 را مهیا کنیم. پس فعلا مشکل خاصی در زمینه اجرای ویندوز 11 روی استیم دک نداریم.»

ولو اخیرا گفته بود می‌خواهد استیم دک در آینده نزدیک به محصولی تاریخ‌مصرف‌گذشته تبدیل نشود و شاید در آینده ساخت نسخه‌های پیشرفته‌تر این پی‌سی گیمینگ قابل‌حمل را شاهد باشیم. با‌‌‌توجه‌‌به اینکه ویندوز 11 قرار است نقش پررنگی در آینده پی‌سی گیمینگ ایفا کند، جای تعجب ندارد که ولو تلاش کند استیم دک را هرچه بیشتر با این سیستم‌عامل سازگار کند.

Steam Deck اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ در برخی کشورها به‌صورت محدود عرضه می‌شود. البته با‌‌‌توجه‌‌‌به تقاضای فراوان برای مدل‌های گران‌قیمت‌تر، اکثر خریداران آن‌ها برای تحویل سفارش‌هایشان باید مدت بیشتری منتظر بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات