مایکروسافت: کمبود ایکس ‌باکس سری ایکس تا ژوئن ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت امیدوار است که از ژوئن ۲۰۲۱ بتواند به نیاز بازار برای خرید ایکس‌باکس سری ایکس پاسخ بدهد.
تبلیغات

مایک اسپنسر رئیس بخش ارتباط با سرمایه‌گذاران مایکروسافت، در مصاحبه با نیویورک ‌تایمز به این موضوع اشاره کرد که کمبود ایکس‌باکس سری ایکس تا  ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشت.

گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره داشتند که کمبود موجودی ایکس‌باکس سری ایکس به‌احتمال زیاد تا فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد شرایط به این زودی‌ها بهبود پیدا نمی‌کند. شیوع ویروس کرونا و وجود دلالان زیاد که کنسول‌های بازی را به تعداد زیاد خریداری می‌کنند و آن‌ها را گران‌تر از قیمت واقعی می‌فروشند، دسترسی گیمرها به کنسول‌های جدید را واقعا سخت کرده است.

از طرف دیگر شرکت‌های تولید سخت‌افزار هم قدرت تأمین نیاز بازار را ندارند. AMD چند وقت پیش اعلام کرد که نمی‌تواند به نیاز بازار برای تولید CPU و GPU پاسخ دهد و این شرایط در کل سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

در گزارش مالی چند وقت پیش مایکروسافت مشخص شد که این شرکت از بخش بازی درآمد ۵ میلیارد دلاری داشته که بخشی از آن به‌واسطه عرضه کنسول‌های جدید مانند ایکس‌باکس سری ایکس بوده است.

مایک اسپنسر به این موضوع اشاره کرده که در حال حاضر مایکروسافت تمام موجودی ایکس‌باکس سری ایکس را فروخته است و کمبود سری ایکس تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات