AMD به ادامه کمبود ایکس ‌باکس، پلی ‌استیشن ۵ و قطعات کامپیوتر تا تابستان ۲۰۲۱ اشاره کرد

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد کمبود تولید کنسول‌های بازی مانند ایکس‌باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن ۵ تا تابستان ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

در گزارش مالی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ AMD به این موضوع اشاره شده است که احتمالا همچنان با کاهش تولید CPU و GPU در حوزه کنسول‌های بازی مواجه خواهیم بود.

به گزارش ExtremeTech، شرکت AMD در سال ۲۰۲۰ فروش فوق‌العاده‌ای تجربه کرد که نتیجه آن فروش ۹٫۷۶ میلیارد دلاری بود که نسبت به سال گذشته،  افزایش ۴۵ درصدی نشان می‌دهد. در گزارش مالی AMD گفته شده که این شرکت در حوزه سرور و دیتاسنترها هم درآمد خوبی کسب کرده است.

این شرکت انتظار دارد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ با افزایش درخواست چشمگیری مواجه شود و به ‌این ‌ترتیب، سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ ضعیف‌ترین فصل این سال خواهد بود و AMD در سه‌ماهه سوم و چهارم ۲۰۲۱ عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. AMD انتظار دارد افزایش درخواست تا ماه مارس بسیار بالا باشد و از آن به بعد در خواست باز هم بسیار بالا خواهد بود؛ اما از فشار آن کاسته خواهد شد.

در کوتاه‌مدت شاهد افزایش درخواست خرید و قیمت بالا خواهیم بود. AMD همچنان به فروش کارت گرافیک ادامه می‌دهد؛ اما تولید آن محدود خواهد بود تا شرکت‌های دیگر بتوانند فشار را از روی خط تولید خود بردارند. البته AMD به شکل مستقیم هیچ‌کدام از سخت‌افزارهای خود را تولید نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات