پابجی برای جلوگیری از ممنوعیت در هند، همکاری با شرکت چینی تنسنت را متوقف کرد

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فشار دولت هند بر شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های چینی باعث شد تا بازی پرطرفدار PUBG همکاری خود را با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی متوقف کند.
تبلیغات

شرکت PUBG اعلام کرد که تنسنت گیمز دیگر به‌عنوان شریک اصلی انتشار با آن‌ها همکاری نمی‌کند. دلیل اتخاذ این تصمیم، رفع نگرانی‌های دولت هند بود که اخیرا فشار زیادی بر شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های چینی وارد می‌کند. هندی‌ها اخیرا ۱۱۷ اپلیکیشن چینی را در کشور خود ممنوع اعلام کرده‌اند.

تنسنت گیمز شرکت ناشری بود که پیش از قطع همکاری، بازی PUBG Mobile را در بازار هند توزیع می‌کرد. PUBG Corporation اعلام کرد که حق توزیع بازی خود را از همکاری قدیمی می‌گیرد و به‌عنوان ناشر اصلی در بازار هند فعالیت خواهد کرد. البته هیچ جزئیاتی از ادامه یا توقف همکاری با تنسنت در بازارهای دیگر منتشر نشده است.

پابجی برای توزیع اپلیکیشن در هند به‌صورت مستقل اقدام می‌کند تا شاید ممنوعیت برداشته شود

در بخشی از بیانیه‌ی پابجی پیرامون توقف همکاری با تنسنت در هند می‌خوانیم: «از این پس، شرکت PUBG Corporation تمامی مسئولیت‌های توزیع و انتشار را برعهده خواهد گرفت. هم‌زمان با برنامه‌ها و تلاش‌های شرکت برای ارائه‌ی تجربه‌ی خاص بازی PUBG در هند، ما متعهد هستیم که محیطی مناسب و تابع قوانین محلی را برای تجربه‌ی کاربری بازیکنان فراهم کنیم». در ادامه‌ی بیانیه گفته می‌شود که PUBG به‌عنوان محبوب‌ترین بازی در بازار هند، فرایندهای ممنوعیت انتشار بازی‌ها در آن کشور را رصد می‌کند و فعالیتی تعاملی با جامعه‌ی بزرگ کاربرانش در هند خوهد داشت.

دهلی نو هفته‌ی پیش ۱۱۸ اپلیکیشن را به‌خاطر چالش‌های حریم خصوصی و امنیت در کشور هند ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت اخیر، در ادامه‌ی اقدامی بود که در ماه جون انجام شد و درنهایت به ممنوعیت تعداد زیادی اپلیکیشن چینی ازجمله تیک‌تاک انجامید. هند در هیچ‌یک از فرمان‌های ممنوعیت خود به‌صورت مستقیم به‌نام چین اشاره نمی‌کند. ازطرفی حرکت‌های اخیر وابستگی و ارتباط زیادی به تنش‌های سیاسی بین دو قدرت بزرگ هسته‌ای دارند.

جی رانگ، سخنگوی سفارت چین در هند، هفته‌ی گذشته در واکنش به تصمیم دولت هند ابراز ناراحتی کرد. او از تصمیم دهلی نو مبنی بر ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی با عنوان «نگرانی از امنیت ملی» متأسف بود. رانگ در بخشی از صحبت‌های خود از دولت هند خواست که تابع قوانین بین‌المللی باشد و زمینه‌ی رقابت سالم را برای همه‌ی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها از همه‌ی کشورها، ازجمله چین، فراهم کند. او می‌گوید دولت چین همیشه شرکت‌های فعال در بازارهای بین‌المللی را ملزم می‌کند تا از قوانین کشور محل فعالیت، پیروی کنند.

گوشی هوشمند اندرویدی در حال اجرای بازی پابجی موبایل / PUBG Mobile

پابجی پیش از اعلام دستور ممنوعیت دولت هند، آمار ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را در آن کشور ثبت کرده بود. این بازی، پردرآمدترین اپلیکیشن هند و حتی بالاتر از اپلیکیشن‌های پرطرفداری همچون نتفلیکس و تینتر قرار می‌گرفت. شرکت کره‌ای PUBG Corporation درباره‌ی رخدادها و تصمیم‌های اخیر گفت:

شرکت پابجی، به‌طور کامل تصمیم‌ها و راهکارهای دولت هند مبنی بر حفاظت از خریم خصوصی و امنیت داده‌ی کاربران را درک می‌کند و به آن‌ها احترام می‌گذارد. حریم خصوصی و امنیت کاربران، در اولویت اول شرکت ما قرار دارد. ما امیدوار هستیم که در همکاری نزدیک با دولت هند، راهکاری برای ارائه‌ی مجدد تجربه‌ی بازی جذاب پابجی به کاربران پیدا کنیم. راهکاری که با قوانین و تنظیم‌گری‌های قانونی هند نیز کاملا هماهنگ باشد».

گوگل و اپل، هفته‌ی گذشته و به‌خاطر دستور دولت هند، اپلیکیشن بازی‌های پابجی را از مارکت‌های اپلیکیشن خود در آن کشور حذف کردند. البته برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر مانند تیک‌تاک که در هند کاملا ممنوع اعلام شدند، بازی‌های پابجی هنوز قابل اجرا در آن کشور هستند. درنهایت درصورت ادامه‌دار شدن وضعیت فعلی، احتمال توقف فعالیت بازی‌ها هم وجود دارد.

نکته‌ی قابل‌توجه اینکه شرکت چینی تنسنت ظاهرا در فرایندهای توسعه‌ی بازی‌های پابجی نیز با شرکت کره‌ای همکاری می‌کند. بازی‌هایی همچون PUBG Mobile Nordic Map و Livik و PUBG Mobile Lite ظاهرا با همکاری تنسنت توسعه پیدا می‌کنند. همین موارد باعث پیچیده‌تر شدن فعالیت پابجی در هند می‌شود. کارشناسان می‌گویند همکاری تنسنت در توسعه‌ی بازی، حتی پس از قطع همکاری در توزیع هم احتمالا پابجی را در بازار هند با چالش روبه‌رو می‌کند. به‌هرحال توسعه‌ی بازی با همکاری شرکت چینی هم می‌تواند دلیلی برای بهانه‌های امنیت ملی دولت هند باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات